Opel Astra F 1.6i -96 ecotec lämpömittari ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
nytentajua1
'Agila'

Opel Astra F 1.6i -96 ecotec lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja nytentajua1 »

Heips!

Nyt on käännyttävä viisaampien puoleen ja kysyttävä ongelmaan ratkaisua täältä.

Eli,kyseessä tuo otsikon astra jonka lämpömittarin viisari lakkasi yks kaunis päivä nousemasta normaaliin lämpötilaan,joka on ollut n. 92-96 astetta. Parina päivänä näytti alle 80 asteen lämpöjä ja sitten lakkasi toimimasta kokonaan.

Tähän mennessä oon nyt vaihtanu siihen veden lämpötila-anturin,mittarin lämpötila/valoanturin+liittimen->ei vaikutusta.
Sitten vaihdoin itse mittaristosta lämpömittarin, jolla lämmöt taas nousi,mutta ei nouse edes 80 asteeseen mittarin mukaan :no:

Nyt vinkkejä,että mitä osaa olis seuraavaksi vaihdettava,vai vaihdanko hitto koko auto.. :D
nytentajua1
'Agila'

Re: Opel Astra F 1.6i -96 ecotec lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja nytentajua1 »

Eikö kukaan osaa heittää edes arvailua viasta?

Mutta täs vielä jatkoa edelliseen..

Oon nyt selaillu tätä topikkia enemmän ja täällä on puhuttu lämpömittarin ongelmien kohdalle myös näistä: syylärin anturi? (jos oon ymmärtäny oikein),sähköpiuhan uudelleen vetäminen mittariston anturille ja termostaatti..

Entä ilmakuplat? Tukos? Eilen aamulla kuului käynnistäes sellasta jännää pulinaa konehuoneen puolelta hetken aikaa..
Entä kuinka tuo ilmataan? Kannattaako mun kokeilla käyttää tuota autoa se n.30 min täällä olleen jonkun ohjeen mukaan,vai ilmaako tuo auto itte ittensä?

Jotakin myöteistä on silti jostain syystä tapahtunu,ku lämmöt nousi jo melkein 90 asteeseen valoissa seistessä,mutta tipahtaa taas kun lähdetään liikkeelle.)

Kysymykset on varmaan typeriä,mutta kaikki vastaukset on kultamunan arvoisia (pääsiäisen kunniaksi tietenkin), sillä mä, blondi nainen haluan oppia korjaamaan autoani itse :D
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel Astra F 1.6i -96 ecotec lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuon viimeksi kirjoittamasi perusteella sanoisin, että termostaatti vaihtoon. Tainnut juuttua auki - asentoon. Älä osta halvinta mahdollista tarviketermostaatti , vaan alkuperäinen tai Wahler - tai Behr - merkkinen tarvikkeena.
Syylärin lämpötilakytkin on syylärin flektiä varten. Flektin pitäisi käynnistyä jäähdytysnesteen lämpömittarin näyttäessä noin 100 astetta tai hieman enemmän.
Ennenkuin alat vetämään uusia johtimia, vaihda tosiaan termostaatti ja sen jälkeen sitten jos ei tilanne muutu, on syytä mitata.

Kysymyksesi eivät ole typeriä... typeriä tai tyhmiä kysymyksiä ei ole. Erittäin hyvä, että haluat oppia korjaamaan autoasi itse :thumbsup:
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin