metro-auton "huolto"

Keskustelua Opeleista
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

Päätinpä nyt sitten kertoa teille tarinan siitä miten autoni (e-kadett 1991) kävi "huollossa" metro-autossa.

Keväällä 2002 autoni moottorin vikatilavalo alkoi syttyä aina silloin tällöin. Mitään vikaa en itse huomannut, mutta päätin viedä autoni merkkiliikkeeseen tutkittavaksi, koska ajattelin että siellä vika ainakin löytyy ja tulee varmasti kuntoon. Samalla päätin teettää säästöhuollon ja vaihdattaa jakohihnan. Huollossa vaihdettiin sitten myös jarrupalat.

Vein auton huoltoon ja vika löytyi Kaasuläpän tiivisteestä joka vaihdettiin. Tyhjäkäyntikierrokset laskivat jonkin verran eikä moottorin vikatilan valo enää syttynyt.
Hintaa huollolle tuli kaikkiaan n 500 €, mutta ajattelin että on se sen väärti että auto on nyt varmasti kunnossa.

Viikon verran auto olikin kunnossa. Ensin alkoi vuotaa kannen tiiviste. Asiaa tutkittuani huomasin että kannenpultit ovat hyvä kun sormikireydessä. Kiristin ne itse, eikä ole sittemmin vuotanut. (En edes ymmärrä miksi huollossa on menty kannen pultteja avaamaan?)

Muutama päivä tästä jämähti kuskinpuoleinen jarrusatula. (Sattumaa vai ei ?) Mitään vikaa ei satulassa ennen tätä "huoltoa" ollut ilmennyt. Ei edes lämpiämistä. Soitin satulasta metro-autoon, josta ehdotettiin että vaihdetaan uusi satula minun laskuun, hintaa n 300 € töineen! Kiitos ei, korjasin satulan ja hyvin on pelannut jo 1,5 v.

Sitten kaikkein paras. "Huollon" jälkeen olin ajanut n 15 000 km, kun auto vain sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Syy: jakohihnan kiristyslaakeri pettänyt ja jako hypännyt kahden hampaan yli! Metro-autoon en soittanut, enkä kysynyt hinta-arviota. Sinne päin en enää edes pyllistä! Uusi laakeri 60 € työ 40 € Pienellä korjaamolla. Metrossa en teetä huoltojani enää ikinä! Jakohihnan vaihdon yhteydessähän tulisi vaihtaa kaikki osat. Asentajan mukaan, joka tämän sitten merkkihuollon jäljiltä korjasi, tätä kiristysrullaa ei ole vaihdettu viimeksi kun tehtaalla vuonna 1991!

Onko muilla yhtä huonoja kokemuksia merkkihuollosta? Itse käytän tästä lähtien autoni, jos tarvetta tulee, AD-korjaamoilla. Niiden toiminnasta minulla on vain hyvää kerrottavaa.
Hakola
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hakola »

PTT-56
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Pohjois-Helsingin auto Oy.Hankasuontie 5 H:ki Sain edullisesti V6:sen nokkahihnan ja
60000km:n huollon.Osista hyvä alennus.
Ainakin minun kohdalla hyvä suoritus.
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Ja edellämainittu tulee myös olemaan jäsenetuliike kunhan vain saamme Harrin kanssa ehdot sovittua.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Tilt
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tilt »

Pohjois-Helsingin autolöytyy myös Herttoniemestä.
Mekaanikonkatu 5
09-7733103
Erittäin asiantuntevaa porukkaa ja hinnatkin ovat kohdallaan.
Signum
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Signum »

No jarrujen jumittumiseen ei kyllä voi laittaa huollon piikkiin vain vanhoihin jarrunesteihin!!
Adalmina
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Adalmina »

Oho, mitä enempi jaksaa kaivaa niin aikamoinen määrä viestejä koskee merkkihuoltoliikkeiden toimintaa. Tässä tilitystä Metro-Autosta:

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 3&start=15
jruots
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jruots »

On 2003-07-10 14:38, Reppu wrote:
Pohjois-Helsingin autolöytyy myös Herttoniemestä.
Mekaanikonkatu 5
09-7733103
Erittäin asiantuntevaa porukkaa ja hinnatkin ovat kohdallaan.
Vielä kuin tekisivät huollot loppuun ennen kuin luovuttavat auton omistajalle.
Minun kohdalla jäi vaihtamatta tulpat ja ruostetarkastustakaan ei suoritettu. Huomasin kun ei ollut merkattu huoltokirjaan mitään näihin kohtiin.
Kun kyselin näistä merkkaamattomista kohdista huoltokirjassa kassalta niin sieltähän näki laskusta että huolto on kesken. Kuitenkin auto luovutettiin keskeneräisenä minulle, kummalista toimintaa.
Tottahan nämä puuttuvat kohdat tehtiin seuraavana päivänä kuntoon, mutta jäihän tuosta liikkeestä vähän huono kuva mieleen.
Satu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Satu »

Mulla keitti myös eilen aamulla hieman yli Metro-autossa... Menin tosin metroauton Seat merkki huoltoon ja odotin nätisti kunnes sedällä oli aikaa tulla kysymään, että mikä minulla on asiana... Setä tuli nyrpeänä siihen ja kysyi tökerösti, että mitä sulla on asiaa? Selitin edellis iltana ilmenneen flekti vian niin hyvin kun osasin ja kysyin millanen homma se on tarkastaa ja korjata vika.. Siihen setä sitten, että Jätätkö auton nyt tänne? Kerroin, että minun on kuitenkin tällä autolla mentävä töihin, että jos tuon sen illalla... Setä selaili listaa ja sanoi, että tää päivä on kyllä ihan täynna ja huominenkin ja itse asiassa koko viikko... ei meillä oo aikaa tota korjata, ku ehkä vasta ens viikolla... Soita vaik johki toisee Metro autoon jos ne jaksais...
Hyvää palvelua etten sanois... :mad:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Taitaa olla silleen että luvattoman paljon palvelun laatuun/ tasoon vaikuttaa asiakkaan ikä,sukupuoli,ulkoinen olemus,huollettavan auton malli(lue: hinta) ym ym.
Nuori nainen hieman vanhahkolla autolla saa luultavasti huonointa palvelua..ja vastaavasti hieman vanhempi,varakkaan oloinen mies kalliilla autolla huomattavasti parempaa palvelua.
TTZ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TTZ »

Veho Olari palvelee...
lukekaapas tuo juttu :grin:

http://www.kolumbus.fi/jaripekka.pelton ... /index.htm

<font size=-1>[ This Message was edited by: TTZ on 2003-07-16 20:04 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: TTZ on 2003-07-16 20:12 ]</font>
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

On 2003-07-16 19:44, mä wrote:
Nuori nainen hieman vanhahkolla autolla saa luultavasti huonointa palvelua..ja vastaavasti hieman vanhempi,varakkaan oloinen mies kalliilla autolla huomattavasti parempaa palvelua.

Voipi olla myös toisin päin tuo palvelun taso jos siinä eroa on :smile: :wink:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Nojoo..riippuen naisesta ehkä hiukan..:wink:mutta pääsääntöisesti uskoisin että nuori nainen+ vanhahko auto saa huonointa palvelua. Riippuu tietysti myös liikkeestä..omien kokemusten mukaan Opelilla ja muutamalla japsimerkillä palvellaan hyvin..riippumatta asiakkaasta..ja vastaavasti Veho katsoo kutakuinkin törkeästi asiakkaan ikää ja olemuksen "varakkuutta", sekä autoa josta on kyse..palvelu sitten on sen mukaista. Se äsken mainittu "varakkaan oloinen" vanhempi mies S-sarjan mesen kanssa saa huimasti parempaa palvelua kuin "nuori likka" 8vuotta vanhan Civicin kanssa..

Näin siis ei missään nimessä saisi asia olla!

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-07-17 09:02 ]</font>
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Aikoinaan kun Veholla myytiin Fiatia niin vitsailtiin että köyhätkin pääsevät Vehon nurkkiin notkumaan.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-07-17 13:58, tommyt wrote:
Aikoinaan kun Veholla myytiin Fiatia niin vitsailtiin että köyhätkin pääsevät Vehon nurkkiin notkumaan.
JUURI tuo asenne on juurtunut joihinkin Vehon mersumyyjiin todella syvälle..ja sen kyllä huomaa..valitettavasti!
Vastaa Viestiin