Harraste C20LET calibrassa on vaihdettu bensapaineensäädin Greddy merkkiseen, alkuperäinen poistettu kokonaan.
Ihmettelin kun siinä säätimessä oleva bensapaineenmittari ei näytä mitään. Tarkastin tänään tuon laitteen ja totesin, että bensapainemittari on ns. säätimen jälkeen paluulinan puolella, tuo mittari on siis kiinni kuitenkin tuossa bensapaineensäätimessä. Toisella puolella säädintä on yksi liityntä ja toisella puolella kaksi. Mittari oli siis tuolla puolella missä on kaksi liityntää (mittari ja bensaletku tankkiin). Toimiiko tuo säädin jos käännän virtaussuunnan ? Eli vaihdan vain bensaletkut ristiin, silloin mittari olisi ns. ennen säädintä ja siihenkin varmaan tulisi eloa. Autossa jotain ihme häikkää kun ei ahda kunnolla ja alkaa prötäämään n. 4500rmp kohdalla. Ensimmäiseksi tuli mieleen tsekata tuo bensapaine asia kun tuo mittari ei nyt tosiaan näytä mitään.
Bensapaineensäätimen virtaus-suunta
Re: Bensapaineensäätimen virtaus-suunta
Yleensä noissa säätimissä on merkattu letkulähtöihin nuolella onko ne sisään vai ulos.
Tarkista se nyt ensimmäisenä.
Lie toimii huonosti, jos väärinpäin asennettu luulen ma...
Tarkista se nyt ensimmäisenä.
Lie toimii huonosti, jos väärinpäin asennettu luulen ma...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Onko se tällänen?

Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Jape, juurikin tuollainen on tuo minun säätimeni.
Mittari on samassa paikassa ja paine tuli kuvassa alhaalla olevasta liittimestä sisään ja lähti mittarin vieresä takaisin tankkiin.
Virtaussuunnan nuolia ei ole tässä malissa.
Mittari on samassa paikassa ja paine tuli kuvassa alhaalla olevasta liittimestä sisään ja lähti mittarin vieresä takaisin tankkiin.
Virtaussuunnan nuolia ei ole tässä malissa.