Tere. Mitä nuo päästöarvot sanoo? Opeli meni kyllä läpi katsastuksesta, mutta esimerkiksi Lambda-arvot on kiikun kaakun läpi. Samoin CO-arvot kierroksilla. Just ennen katsastusta vaihdoin uuden ilman suodattimen, mutta voiko joku noista kohonneista arvoista johtua esim. tulpista? Tuo päästömittaus tuloksineen on kyllä niin hepreaa mulle, ettei tulokset sano mitään. Vaimon auto, ja itse kävi katsastamassa, niin ei ollu mahdollisuuksia kysyä itse katsastusmieheltä. Auto on Vectra-B, vm. 98, X20XEV koneella.
TK=Tyhjäkäynti, Kierr=Yli 2000 rpm
Co TK Mitattu:0,23 TK Sallittu:0,50 KIERR Mitattu:0,28 KIERR Sallittu:0,30
HC TK Mitattu:81 TK Sallittu:100 KIERR Mitattu:89 KIERR Sallittu:100
Lambda KIERR Mitattu:1,03 KIERR Sallittu:0,97-1,03
Co2 TK Mitattu:14,91 KIERR Mitattu:14,83
O2 TK Mitattu:0,86 TK Sallittu:5,00 KIERR Mitattu:0,89 KIERR Sallittu:5,00
Pakokaasumittaus tulokset?
Re: Pakokaasumittaus tulokset?
Eikös ne oo ihan hyvät ku läpi meni. 
Tahtoo olla että jos joutuu vähänkään oottamaan konttorin pihalla niin kone jähtyy sen verran että arvot ei oo normaalit.
Mulle katsastus mies sano että ooppeleita saa lämmittää yleensä aika kauvan että menee rajoihin.
Omegaa se huudatti 4500 kierrosta taulussa melkein kaks ja puoli minuuttia ennenkö oli arvot alle rajan
Ja kuulemma ihan normaalia.
Tahtoo olla että jos joutuu vähänkään oottamaan konttorin pihalla niin kone jähtyy sen verran että arvot ei oo normaalit.
Mulle katsastus mies sano että ooppeleita saa lämmittää yleensä aika kauvan että menee rajoihin.
Omegaa se huudatti 4500 kierrosta taulussa melkein kaks ja puoli minuuttia ennenkö oli arvot alle rajan
Omega 2.5 v6
Hyvät arvot oli
Tosiaan auto jätettiin katsastuskonttorin pihalle, ja auto katsastettiin sitten myöhemmin. Eli kyseessä taitaa tosiaan olla aika kylmällä moottorilla otetut arvot.
Jostain vaan kuullut jos CO arvo olisi korkea kierroksilla, niin tulpat olisi tiensä päässä?
Tosiaan auto jätettiin katsastuskonttorin pihalle, ja auto katsastettiin sitten myöhemmin. Eli kyseessä taitaa tosiaan olla aika kylmällä moottorilla otetut arvot.
Jostain vaan kuullut jos CO arvo olisi korkea kierroksilla, niin tulpat olisi tiensä päässä?
No eipä se kovin kallis remppa oo vaikka vaihtaski tulpat. Ihan vaan vaikka huvikseen. 
Omega 2.5 v6
Ei vaan tullu mieleen vaihtaa tulppiakin