Konserniheimoveljenä päätin tulla täältä kyselemään vinkkejä kun saapistit ei oo niin naftan perään.
Auto on siis D223L, eli Y22DTR jos oikein tulkitsen näitä Opelin koodeja.
Ongelmana on sellainen juttu että moottori alkaa täristä aika voimakkaasti tuolla 1300-2000RPM tienoilla, jonka jälkeen tovin päästä kun kiekat on siellä pitänyt se iskee rundit jonnekki max 2100 tai 3000RPM ja limp home syttyy. Nollautuu kun ottaa virrat pois ja käynnistää uusiksi.
Autoon on vaihdettu MAF, EGR-venttiili ja nyt äsken vielä vaihdoin päittäin noi alipaineventtiilit testimielessä.
Sellainen juttu onkin vielä, että jos otan pois tyhjöpumpulle menevän alipaineletkun, niin tää tärinä katoaa. Mutta autolla ei voi kuiteskaa ajaa, ilman etteikö se iskis sitten itseään linkutusmoodiin.
Vikakoodit kävin luetuttamassa ja sain sellaisen kuin P0314, eli SIngle Cylinder Misfire.
WIS:istä olen katsonut hieman suuttimien tutkailua, mutta se menee jo turhan pajahommaksi kun tarvii alkaa irrottelee jotain nokka-akseleita ja muuta.
Onko teillä vinkkejä mitä voisi vielä tehdä ja jos ei, niin olisiko pk-seudulla / Järvenpään-suunnalla suositella jotain diesel-pajaa.
Niin ja olen mä kokeillut imutella noita alipaineletkuja vuotojen suhteen