Merkkivalot välillä palaa, toisinaan ei.
Merkkivalot välillä palaa, toisinaan ei.
Mahtaakohan jollain olla kokemusta sellaisesta, että väliin syttyy moottorin merkkivalo palaa vähän aikaan ja sammuu. Toisinaan syttyy abs merkkivalo ja luistoneston merkkivalo, nämä monesti yhtä aikaa. Ja pari kertaa on nopeusmittari pyörähtänyt vähäksi aikaa nollille ajon aikana ja sekin palautunut jonkin ajan kuluttua. Mieleen tulee joku sähkö ongelma. Kulkupeli on
Zafira 1,8 vm2000
Re: Merkkivalot välillä palaa, toisinaan ei.
Meikäl teki ihan samaa b Vectrassa, laturin veti viimesiä. Laturin vaihdolla alko pelittää...
Meinasin veikata kans laturia. Mulla ei oo nyt mikään vilkutellut, mutta talvella paloi hetken absivalo, joku aika sitten moottorivikavalo, tosin siitä oli ihan jäänyt se vikakoodikin, että en tiiä onko tuo mulla ollut mitenkään yhteyksissä mahdollisesti laturiin. Eikä oo vielä ainakaan mikään muu vilkkunut, toivottavasti ei vilkukaan! Ootko muuten soitinta vaihtanut? mulla vilkutti moottorivikavaloa ja veti nopeusmittarin nollille, kun soitin vaihdettiin suoraan samaan liittimeen mikä autossa jo oli... piti laittaa vaikeemman kautta että alkoi toimimaan kunnolla.
"...valo jahtaa pimeetä, ei tarvi kertoo sataa kliseetä..."
En oo soitinta vaihtanu. Täytyy tutkia tuo laturi eka. Voikohan se olla että joku anturi vetelee viimeisiä.
Mulla aina yli satasen nopeudessa rupee absi valo palamaan..
Vikakoodin luvulla tuo selviäis mistä mahtaa johtua, mut eipä se viel niin paljoo häiritse
Vikakoodin luvulla tuo selviäis mistä mahtaa johtua, mut eipä se viel niin paljoo häiritse
Laturi lataa ihan normaalisti.. täytyy käydä vikakoodit lukemassa.
laturin jännitten säädin saattaa aiheuttaa ton... kirkastuuko ajovalot kun antaa kierroksia?
Mittasin akusta jännitettä auton käydessä ja eri kierrosnopeuksilla lataus jännite oli sama 13,6V joten en usko laturin olevan epäkunnossa.