Omega B2 radio/antenni
Omega B2 radio/antenni
Ongelmana on siis ettei radio kuulu kunnolla ja vain tietyt kanavat kuuluu ollenkaan. Auto on siis Omega -01 caravan classic ja soittimena alkuperäinen soitin cdr 2005. Joten kysymys koskee että onko antenninvahvistin itse antennin "juuressa" koska sinne menee kaksi mustaa piuhaa kierrettävillä liittimillä(varmaankin antennin piuhoja koska tyyppiä coaxial) ja yksi punainen virtapiuha valkoisella raidalla. Kontin luukusta ei ainakaan löydy erillistä vahvistinta niinkuin joissain malleissa. Liittimet ja piuhat tarkastettu silmämääräisesti että ovat kunnossa siltä osin kun olen päässyt katsomaan koko autoa purkamatta. Oisko jollain jotain tietoa kyseiseen asiaan kun paikallinen Opel-liikekin arvailee vahvistimen paikkaa. Mutta jos itse antennin juuressa ei olisi jotain vahvistinta niin miksi sinne menee se virta piuha. En viitsisi rueta vaihtelemaan osia tuurilla niinkuin paikallinen merkkiliike tekee 
Kadett c 1974, Grandland GSe 2023, Ex Insignia sport tourer A 2019, Ex Astra K 2020 1.4t CVT, Ex Astra J -11 Sport Tourer 1.4T
Ex Astra H -06 Caravaen 1.6 16V
Ex Omega B2 -01 Caravan 2.2, Astra G caravan 1.6 16V,
Kadett E -87 1.3S caravan,Ascona B -78
Ex Astra H -06 Caravaen 1.6 16V
Ex Omega B2 -01 Caravan 2.2, Astra G caravan 1.6 16V,
Kadett E -87 1.3S caravan,Ascona B -78
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Omega B2 radio/antenni
Väittäisin että se on yhdistelmäantenni (radio+puhelin) vahvistimella.
Oletan, että systeemi on sama kuin Vectra farkussa. Vahvistin on antennin jalassa (ja ruostunut psks...)
-
jjruutiainen
- 'Admiral'

Minulla ihan vastaava tapaus mutta B1 caravan ja laitoin uuden vastaavan antennin ilman puhelimen anteenia sekä uuden piuhan koko matka soitin Alpinen ihan keski verto malli jolla on muissa Opeleissa kuulunut niin silti ei kuulu , jotenkin harmittaa autohan on viraaton ilman radiota ja ilmastointia 
Opel Astra J ST 2.0 d A . Ford Transit 300 .
Onko siinä antennivahvistin ja myös virransyöttö?jjruutiainen kirjoitti:laitoin uuden vastaavan antennin ilman puhelimen anteenia sekä uuden piuhan koko matka
-
jjruutiainen
- 'Admiral'

Kyllä oli malliltaankin ihan sama mutta ilman puhelimen johtoa, tänään vaihdoin ilman vahvistinta olevan ja ainakin tallissa kuului jo paremmin pitää vielä testata ulkona.
Opel Astra J ST 2.0 d A . Ford Transit 300 .