C Vectra kytkin(?) kolisee.
C Vectra kytkin(?) kolisee.
Puhelimella nauhoitettu joten hieman vääristää ääntä. Nauhoitettu eturenkaan edestä auton alta.
Tyhjäkäynnillä kaasuttelemalla jokin kolisee kytkimessä(?). Kolina kuuluu kierrosten laskettua takaisin tuonne 800 paikkeille. Ääni ei
kuulu jos kytkin on pohjassa. Myös kytkintä pumppaamalla (klipissä kohta 00:38-00:48) kolahtaa aina kun poljin on yläsennossa. Sammuttaessa rallattaa myös melkoisesti.
Kytkimen toiminnassa ei muuten vikaa. Poljin liikkuu hyvin, ei väpätä eikä kytkin luista.
Painelaakeri? Vauhtipyörä? Joku muu?
Auto 2004 2.0t (Z20NET). 125tkm mittarissa.
Re: C Vectra kytkin(?) kolisee.
omassa vectrassa sama vika. se tulee tod.näk. kytkinlevyn jousista jotka ovat veltostuneet. ei siis mitään vakavaa.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Iski kylmänväreet kun kuuntelin. 
Piti meinaan samaa rallatusta F Astra ennenkuin jakopäänhihna meni poikki.
Se hihna hakkas jo koppaa vasten ja sen tunsi näpeissä, kun kaasutteli ja piti kiinni jakopään suojamuovista.
Löi ihan kivasti.
En nyt väitä, että sulla sama olis, mutta tuli vaan elävästi mieleeni tosta nauhotuksesta...
Piti meinaan samaa rallatusta F Astra ennenkuin jakopäänhihna meni poikki.
Se hihna hakkas jo koppaa vasten ja sen tunsi näpeissä, kun kaasutteli ja piti kiinni jakopään suojamuovista.
Löi ihan kivasti.
En nyt väitä, että sulla sama olis, mutta tuli vaan elävästi mieleeni tosta nauhotuksesta...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Nostellaan vanhaa topicia. Onko muilla ollut samaa kolinaa (Z20NET+F40) tyhjäkäynnillä? Tuossa omassa kuuluu nakutusta vaihelaatikon suunnalta ja loppuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Mitä oon lukenut muita kirjoituksia, niin vauhtipyörästä vissiin ääni kuuluu. Kun kytkintä pumppaa jonku kerran, niin ääni lakkaa joksikin aikaa. Ja pidemmän ajon jälkeen ei kuulu ollenkaa. Käynnistyksen jälkeen kuuluu yleensä aina.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
kuuluu vaihteiston siirtäjistä ja ainakin itse olen saanut muutamasta hiljenemään vaihtamalla redlinen mt-90 öljyt.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Kiitos vinkistä. Täytyypä kokeillaJartsa kirjoitti:kuuluu vaihteiston siirtäjistä ja ainakin itse olen saanut muutamasta hiljenemään vaihtamalla redlinen mt-90 öljyt.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Itellä sama naputus laatikosta vaikka mt90 öljyt sinne laitettiin.Kytkin pohjassa hiljainen mutta ylhäällä saattaa jäädä naputtamaan.Kesti koko omistusaikani ja uudella omistajallakaan mitään ongelmaa ole ollut sen suhteen.