Opel Vectra C lähivalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
jun3s
'Senator'
'Senator'

Opel Vectra C lähivalot

Viesti Kirjoittaja jun3s »

Päätin nyt tänne kirjoitella kun ei itse ongelmaa osaa ratkaista. Eli itella tollanen 03vm vectra C ja ongelma on seuraavanlainen:

Auton käynnistyksen jälkeen valokytkin on parkki-asennossa, mutta lähivalot palavat koko ajan. Pelkät parkit saan ainoastaan päälle sillä tavalla, että sammutan auton kokonaan, jolloin lähivalot sammuvat tietenkin. Tiedän kyllä, että uudemmissa autoissa on sillälailla, että niitä lähivaloja ei saa ollenkaan pois päältä, mutta kyllä vielä tässä mallissa pitäisi saada. Osaako joku siis sanoa, missäpäin ongelma voisi olla, että pystyisi lähteä tätä setvimään?

Lyhykäisyydessään: Aina kun auto on käynnissä palavat ajovalot.

Kiitos :D
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8

"Kun C kiinnostaa"
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Opel Vectra C lähivalot

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Mulla oli ennen valoissa kans tuo automatiikka päällä. Tarvii mennä tech2:sen päähän ja sieltä löytyy valikoista mistä saa tuon ajovaloautomatiikan pois päältä. Nyt mulla ei pala kuin takavalot kun valokytkin asennossa nolla. Parkit palaa keskiasennossa sekä halutessa sumarit.
jun3s
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jun3s »

opelisti77 kirjoitti:Mulla oli ennen valoissa kans tuo automatiikka päällä. Tarvii mennä tech2:sen päähän ja sieltä löytyy valikoista mistä saa tuon ajovaloautomatiikan pois päältä. Nyt mulla ei pala kuin takavalot kun valokytkin asennossa nolla. Parkit palaa keskiasennossa sekä halutessa sumarit.
Tarkoitakko siis suomeks, että johdon päähän opel-liikkeeseen? :D
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8

"Kun C kiinnostaa"
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Juurikin sitä.
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Tää on vissiin ominaisuus Vectroissa? 03vuoden Vectra löytyy iteltä kanssa. Op-comilla näytti olevan kaks vaihtoehtoo miten saa ne toimimaan, joko ne palaa kokoajan. Tai ekassa asennossa ei pala ollenkaan, parkkiasennossa parkit ja ajovalot ajovaloasennossa. :o 8)
tammari
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tammari »

Omassa 03 vectrassa reuraavasti.
Parkit syttyy kun virrat päällä.
Ajovalot syttyy kun moottori käynnistyy.
Takasumuvalo palaa jos valojen valintakytkin asennossa parkit.
Etusumuvalot palavat vain kun valintakytkin asennossa ajovalot.(pitkät toimivat vain tässä asennossa).
Sitten vielä ne tienreunaparkit ja saattovalo (lukekaa manuskasta)
621
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja 621 »

Autona 04 vekkuli. Op-comilla sain itse ohjelmoitua siten, että käynnistettäessä palaa vain parkit. Kun auto on käynnissä, palavat vain sumuvalot osateholla, eli toimivat päiväajovaloina. Samalla takavalot eivät pala ollenkaan, eikä mittariston valot. Eli Op-com käyttöön ja vallikoista valitsemaan sen mitä haluaa. Tosin REC, eli takaosan keskus ja etuosan UHC vai mikä se olikaan, niin omaavat vain valikot DRL 1-4 ilman selitykstekstejä, joten ne täytyy erikseen kokeilla, että mitä ne tekevät. Varoituksen sana kuitenkin. Älä vaihtele valikoita useita kertoja peräkkäin, sillä muuten valot jäävät päälle, etkä saa niitä pois ilman akunkengän irroittamista.

Op-Comilla saat siten asetettua esimerkiksi valinnat, etteivät mitkään valot pala valokytkimen ollessa "0" asennossa. Mutta ohjelma antaa asettaa myös muita mahdollisuuksia, esim. että vain takavalot palavat.
Vectra C 2004 Z22YH
Vastaa Viestiin