Nokian Nordman 4

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
TP
'Admiral'
'Admiral'

Nokian Nordman 4

Viesti Kirjoittaja TP »

Talvi se alkaa pikkuhiljaa lähestymään ja välttääkseni ruuhkan ja talven yllättämät kanssa-autoilijat päätin olla hyvissä ajoin liikkeellä talvirengasasiassa. Kiertely paikallisissa liikkeissä toi eteen Nokian Nordman 4 renkaat. Onko kellään kokemusta kyseisistä renkaista? Vectra alle olis tarkoitus pyöräyttää koossa 205/55/16.
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Nokian Nordman 4

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Sama rengas kai tuo on kun Hakka 4 Nokialta, vanhoilla muoteilla uudestaan paistettu. Omat kokemukset Hakka 4:sta ei ole mitenkään kaksiset, ensimmäisen talven pitää hyvin, sen jälkeen ei ollenkaan. Vetelä ajettava ja kova meteli. Michelinin X-Ice Northit ostin tuohon emännän kulkineeseen viimeksi ja ovat kyllä mieluiset renkaat.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Mulla oli Nordmanit viime talvena(en muista oliko neloset) hyvät renkaat oli pidoltaan,mutta siihen vaikuttaa taas automallit,vetotapa jne.Hiekkalaatikkokeskustelussa voi sitten jatkaa noista onko hyvä vai ei,joka tapauksessa minä tykkäsin kyseisistä renkaista :yes:
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

seeklima kirjoitti:Mulla oli Nordmanit viime talvena(en muista oliko neloset) hyvät renkaat oli pidoltaan,mutta siihen vaikuttaa taas automallit,vetotapa jne.Hiekkalaatikkokeskustelussa voi sitten jatkaa noista onko hyvä vai ei,joka tapauksessa minä tykkäsin kyseisistä renkaista :yes:
Mielipidettä kysyttiin ja sen esitin. Kahdessa autossa nyt ollut alla Nokian neloset (-97 Passat ja -97 Astra) ja kummastakaan ei oikein voi kehuja antaa renkaiden suhteen.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

ChiEf kirjoitti:
seeklima kirjoitti:Mulla oli Nordmanit viime talvena(en muista oliko neloset) hyvät renkaat oli pidoltaan,mutta siihen vaikuttaa taas automallit,vetotapa jne.Hiekkalaatikkokeskustelussa voi sitten jatkaa noista onko hyvä vai ei,joka tapauksessa minä tykkäsin kyseisistä renkaista :yes:
Mielipidettä kysyttiin ja sen esitin. Kahdessa autossa nyt ollut alla Nokian neloset (-97 Passat ja -97 Astra) ja kummastakaan ei oikein voi kehuja antaa renkaiden suhteen.
En mä sulle enkä kenellekkään erityisesti tarkoittanut :lol: Etukäteen laitoin kun sieltä kuitenkin alkaa väittely renkaista,jos siirtyis väittely suosista hiekkalaatikolle :lol: Tottakai saa ja pitää laittaa mielipide kun kysytään :yes:
Vastaa Viestiin