Re: Vectra C 2.2 -06 jakarinkuva tuli ja meni apua kaivataan

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JuudasPappi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja JuudasPappi »

Olin tänään koeajamassa Vectra C wagonia, vuosimallia 2006, 2.2 direct koneella.
Isä uutta autoa etsimässä ja sain ylipuhuttua josko kokeilisi Opelia :D
No löytyi tuollainen automaatti farkku kokonahkajakkaroilla ja päätettiin kokeilla.

Ajoin itse ekaksi. Moottoritiellä kiihdytyksessä (nopeus noin 125) jakarinkuva (auto jonka sisällä jakoavain) syttyi eikä auto enää totellut kaasun painallukseen.
Oli pakko laittaa hätävilkut päälle ja rullata tien poskeen. Kierroslukumittari pomppi edestakaisin 10.000-30.000 alueella. Muuten ei tapahtunut mitään. Sammutin auton ja odotettiin hetki.
Kun käynnistin uudelleen kaikki toimi ja ajettiin takaisin liikkeeseen. Myyjä siellä vähätteli ja meinasi että varmaankin päässyt vettä jonnekin moottoripesun yhteydessä, moottori oli pesty edellisenä päivänä.

Onko kellään foorumilaisella mitään hajua mistä voisi johtua?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Vectra C 2.2 direct jakarinkuva tuli ja meni

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Antaa myyjän vähätellä. Sanot kaupan ehdoksi, että vika tutkitaan ja korjataan ennen ostoa. :)

En osaa muuta itse vikaan sanoa, muutakuin omassa B2 Omegassa (sähköinen kaasupoljin, kuten melko varmasti tuossakin) lopetti kaasupoljin toimimasta, kun akun varaustila oli heikko. Se nosti silloin myös tyhjäkäyntikierrokset 1500 pintaan, mutta auto ei liikkunut ruudusta mihinkään. Tämä "ominaisuus" tuli kuitenkin esille vasta 5-10 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. En tiedä miten olis ajossa käyttäytynyt, mutta voisin olettaa juurikin tuolla tavalla miten teille kävi.
EDIT: Omega myös automaatti, mutta Y22XE kone.

Tiedä sitten jos vaikka olis seissyt pitkään liikkeessä ja akku melkein tyhjä?
Ties vaikka olis edellinen omistaja vaihtanut keulalle liian pienen akunkin, kuten mulle oli tehty.
Kierroslukumittari pomppi edestakaisin 10.000-30.000 alueella. Muuten ei tapahtunut mitään.
Aika S**tanasti kiertää. :D
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
JuudasPappi
OCF Member 2015

Lurttinen kirjoitti:
Kierroslukumittari pomppi edestakaisin 10.000-30.000 alueella. Muuten ei tapahtunut mitään.
Aika S**tanasti kiertää. :D
oho :lol: ei nyt ehkä ihan noin paljoa :lollis:
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Oliko tää se musta farkku visa-autossa?
Itsekin kans sitä vähän katselin :roll:
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

vois olla se korkeapainepumppu
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
JuudasPappi
OCF Member 2015

opelisti77 kirjoitti:Oliko tää se musta farkku visa-autossa?
Tuohan se juuri oli :)
Kävitkö itse ajelemassa sillä, ei sulla sentään jakaria syttynyt?
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

JuudasPappi kirjoitti:

En käynyt koittamassa. Oli tarkoitus mennä mut saa nyt sit nähdä :roll:
JuudasPappi
OCF Member 2015

opelisti77 kirjoitti:
JuudasPappi kirjoitti:

En käynyt koittamassa. Oli tarkoitus mennä mut saa nyt sit nähdä :roll:
Enää ei kannata mennä, ukko soitti tuossa aamulla ja sanoi että kaupat tuli tehtyä. Siitäkin huolimatta että mutsin mielestä auto näyttää kuulemma ihan ruumisautolta :lol: :lollis:
Pesolax
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Pesolax »

Se jakarinkuva on 2.2 direct koneen tapauksessa aika todennäköisesti korkeapainepumppu, niin kuin Jatrsakin tuolla ehdotti. Mulla se eteni vastaavassa 2006 farkussa niin, että aluksi vain kovemmissa kiihdytyksissä tuli vika päälle ja sitten vasta muutaman kuukauden päästä pumppu sanoi sopimuksen kokonaan irti.
JuudasPappi
OCF Member 2015

Pesolax kirjoitti:Se jakarinkuva on 2.2 direct koneen tapauksessa aika todennäköisesti korkeapainepumppu, niin kuin Jatrsakin tuolla ehdotti. Mulla se eteni vastaavassa 2006 farkussa niin, että aluksi vain kovemmissa kiihdytyksissä tuli vika päälle ja sitten vasta muutaman kuukauden päästä pumppu sanoi sopimuksen kokonaan irti.
Olivat liikkeessä lukeneet kuulemma vikakoodit, mutta mitään ei ollut löytynyt. Siis syytä miksi jakarinkuva oli syttynyt ja auto jätti tielle. Eikös sinne joku merkintä nyt luulisi jäävän :-? Itse en noista vikakoodeista ja niiden lukulaitteista tiedä yhtään mitään.
No täytyy isälle lähettää sellaset terveiset että kiihdyttää nyt reippaasti koko ajan kun vaan vähänkin mahdollista. Onhan tuossa puolen vuoden takuu, eli toivotaan että pumppu pamahtaa ennen sitä :peukku:
Onko mitään muita keinoja todeta että onko tuo pumppu vetelemässä viimeisiään?
pepper
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pepper »

^ Ihan mutulla, jos pääsisit tsekkaan bensanpaineet ja ei ole ohjearvoissaan tai on alarajalla, perstuntumalla ei tuota vikaa löydä, ennen kuin se on akuutti.
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Just niin "kuulema lukeneet vikakoodit" jos et ollut vieressä liike kusee silmään että välttyis tuon osan korjaamiselta. Kyllä sinne jää muistiin tuo vika jos valokin syttynyt mittaristoon nyt on paha kun ne on nollannut sen muistin niin ei saa kaivettua enää esille toivottavasti syttyy nopeesti uudelleen. Esim mulla oli ollut oma c vectra 3 vuotta kun ekan kerran piti lukea vikakoodit niin sieltä muistista löyty vaikka mitä lampunpesiän ynm tarpeettoman "vian" ilmoituksia, toivotaan parasta teidän vectran suhteen :thumbsup:
JuudasPappi
OCF Member 2015

Re: Vectra C 2.2 -06 jakarinkuva tuli ja meni - apua kaivataan

Gts03 kirjoitti:Just niin "kuulema lukeneet vikakoodit" jos et ollut vieressä liike kusee silmään että välttyis tuon osan korjaamiselta. Kyllä sinne jää muistiin tuo vika jos valokin syttynyt mittaristoon. Esim mulla oli ollut oma c vectra 3 vuotta kun ekan kerran piti lukea vikakoodit niin sieltä muistista löyty vaikka mitä lampunpesiän ynm tarpeettoman "vian" ilmoituksia.
Jos joku täältä Turun alueelta haluaisi lukaista noi vikakoodit niin olisin enemmän kuin kiitollinen :yes:
Miettisin että jos eivät kuitenkaan ole nollanneet vikakoodeja liikkeessä. Tai jos vikalistalta ei löydy mitään vikoja vuosien varrelta niin se taas kertoo nollauksesta.
Vai voiko sieltä poistaa yhden vian kerrallaan ja jättää muut muistiin? Entä näkyykö sieltä koska on muisti viimeksi nollattu? Siitä ainakin tietäisi että jotain ollut myyntipäivänä, mutta liike poistanut vikakoodit.

Mut tosiaan jos joku ketä lukulaitteen omistaa haluaisi jelpata ni se olis aika jees :thumbsup:
Nick13
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Nick13 »

Mulla on myös viime aikoina tullut kovemmissa kiihdytyksissä hetkellinen stoppi jonka jälkeen vetänyt taas kivasti. Tänään sit kovemmassa kiihdytyksessä stoppas ja sytytti jakarin mittaristoon. Tämän jälkeen sammutin auton ja käynnistin uudestaan ja jakari ei palanut mittaristossa. Autoon on vaihdettu imusarjanläpät, puolapaketti, bensanpaineensäädin, jakoketju ja tasapainoketju. mittarissa 115tkm. Vaikuttais tolta korkeapainepumppu vialta? Mistä tota kandeis alkaa ettimään vähä edullisemmilla hinnoilla? Oisko pk-seudun foorumilaisilla tarjolla vikakoodien lukua? Auto on signum Z22yh -03
ex. Opel Signum -03
pepper
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pepper »

^Motonetistä löytyy toi pumppu karvan alle 500,- http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/281725/1
Vastaa Viestiin