D kadett ja käyntihäiriöt..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Temutin
'Kadett'
'Kadett'

D kadett ja käyntihäiriöt..

Viesti Kirjoittaja Temutin »

autona 82 dave kadetti ja 1.3 ohc oiskohan ollu n kone...

tuli vuosi sitten käynti vammasena.. no kärjet vaihdoin siihen ja konkan jonka jälkeen skulas muutaman tuhannen kilometriä hyvin.. sitten alkoi bensa ongelmat.. no ne on nyt saatu ilmeisesti pois mutta tuo sytkä... kärjet menee aika ajoin n. 500km-1000km ni palavat mokovat ja sitten sitä nykimistä vasta riittää.. aina olen kärjet hionut ja sitten skulaa hyvin taas jonkun aikaa.. kärjet oon vaihtanu 3 kertaa uusiin kaks konkkaa oon vaihtanu puolan olen vaihtanu.. otin vielä kiekkamittarinkin pois, muttei vaikutusta..

puolalle tulee akku jännite eli reilu 12v kun on virrat päällä.. onko tämä liikaa?? etuvastusta tuossa tuskin kuuluu olla? autodata väitti että pitäis tulla 4.5volttia.. eli sen perusteella on liikaa ja paljon. mutta miksi???
Temutin
'Kadett'
'Kadett'

Re: D kadett ja käyntihäiriöt..

Joo tuli tuossa mittailtua omasta vehkeestä käynnissä nuo jännitteet akulta oli 14.5v ja puolalta 10.5v eli jotain tiputusta on..

sitten mittasin kaverin c-kadetista niin sain nuo samat arvot kutakuinkin...

autodata kertoo kuitenkin tuon 4.5volttia with ballast resistor..???

no vois olettaa kuitenkin että noi jännitteet on ok.. ehkä kun kaverin vehje toimii ihan ok-..

yksinkertaista tekniikkaa mitä ei osaa korjata...

oiskos jollakin jotakin kokeilemisen arvoista vinkkiä?
Temutin
'Kadett'
'Kadett'

tähän kaivattas vielä kokeilemisen arvosia vinkkejä...
Temutin
'Kadett'
'Kadett'

löyty yks kokeilemisen arvonen juttu.. kattelin vähän samalla kun taas hion kärkiä vaikka olevinaan katoin sen joskus.. virranjakajan kansi.. oli meinaan hapettunut aika railakkaasti puolan johdon alta.. tiedä sitten onko yhteyksiä kärkiin, mutta saattaahan tuo ahdistaa vähän virran kulkua...
josko huomenna sais uuden kannen pyörijän ja johdot haettua ja sitte taas kovaa kokeilua..
Temutin
'Kadett'
'Kadett'

joo ei jouda panetua tähän kun on muita hommia.. laitettu myyntiin jos jotain kiinnostaa.. http://www.nettiauto.com/opel/kadett/4337354
Vastaa Viestiin