B Mantan jousien vaihto

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
joonak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja joonak »

Eli tarviiko tehdä muuta kun nostaa auto ylös, ottaa rengas irti, puristaa jousi kasaan ja vaihtaa jousi. Kertokaa vinkkejä ja kokemuksia, sillä ensimmäistä kertaa olisi tarkoitus moinen operaatio tehdä.
Por
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Por »

Riippuu vaihdatko taakse vai eteen.
Taakse on helpompi vaihtaa ja se homma hoituu kuten sanoit.
Edestä joudut irroittelemaan muutaman pultin että saat jousen pois.
joonak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja joonak »

Kaikki jouset pitäisi vaihtaa (madallusjouset). Mitäs sieltä edestä pitää irroittaa?
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

yläpallonivel irti, sitten _vahva_ ote jousesta ja terävä nykäisy. Sitten se on sinun kädessäsi. jos ote ei ollut vahva se voi olla vaikka otsassa...
caj-mikael
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja caj-mikael »

oli kyllä paras ohjeistus mitä tähän asti on tullut. hehehe, muistakin ottaa oikein kunnon ote
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

jos on pitkä jousi, niin voi rautakangella tms. roikkua alatukivarressa ja kaveri nykii sitä jousta otsaan.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

On 2003-07-21 19:12, turbobliz wrote:
yläpallonivel irti, sitten _vahva_ ote jousesta ja terävä nykäisy. Sitten se on sinun kädessäsi. jos ote ei ollut vahva se voi olla vaikka otsassa...
Ja kannattanee irroittaa myös raidetangon pää...? ja siitä jousipuristimesta ON hyötyä jos se jousi vakiopituinen eli ei sahattu...
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

On 2003-07-22 03:21, 0500_Ascona wrote:
Ja kannattanee irroittaa myös raidetangon pää...?
Todellakin aika olennainen jos irrottaa yläpallon ja vääntää alatukivartta väkisin niin paljo ku se menee. Mad.jousen pitäs kyllä sinne lopsahtaa. Mulle ei kyllä ollu käytössäni olleista jousipuristimista madallusjousien kanssa mitään apua, ei edessä eikä takana. Takana vaan iskari alapäästä irti. Kaks tunkkia kaveriksi ja nitkuttelua ja kitkuttelua ja taas mennään...
Keli ku keli, niin sutenööri se v*tut välittää
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

On 2003-07-22 12:42, Amppa wrote:Kaks tunkkia kaveriksi ja nitkuttelua ja kitkuttelua ja taas mennään...
miksei ihan vaan yksi jekki murikan alle ja ilman kitkutteluja :wink:
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

On 2003-07-22 12:42, Amppa wrote:
On 2003-07-22 03:21, 0500_Ascona wrote:
Ja kannattanee irroittaa myös raidetangon pää...?
Todellakin aika olennainen jos irrottaa yläpallon ja vääntää alatukivartta väkisin niin paljo ku se menee. Mad.jousen pitäs kyllä sinne lopsahtaa. Mulle ei kyllä ollu käytössäni olleista jousipuristimista madallusjousien kanssa mitään apua, ei edessä eikä takana. Takana vaan iskari alapäästä irti. Kaks tunkkia kaveriksi ja nitkuttelua ja kitkuttelua ja taas mennään...
..TU! Mä itse tyhmänä revin alapallon irti ja raidetangon pään... Takapää on helppoa kauraa ja harjoitus teki mestarin: Ei siinä enää kauaa menny kun sen oli jo viisi kertaa tehny samaan autoon... :smile:
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Mä itte ottaisin alapallon ja vakaajan irti... ei tartte huolehtia jarruletkuista eikä tartte rautakankea :smile:
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Tosiaan, se vakaaja oli mullakin irti...
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

yksi jekki murikan alle
Pratar du svenska? Mää en ällyy :roll:

No joo en itekkään ajatellu ihan kaikkee loppuun asti, ku eihän ne jarruletkutkaan kovin paljoo anna periksi. Mut eihän se alatuki hirveesti taivu jos siinä on vakaajakin vielä kiinni. Itse sain vaihdettua pari viikkoo sitten koko etuakselin (ei varmaan ainut basco, johon kyseinen rojekti on jouduttu tekemään), et en ihan tarkkaan muista mitä oli millonkin paikallaan :smile:

Kyllä ne vanhat pallonivelet ja ruostuneet pultit on sitten niiiiin mukavia... :grin: ...tahtoo palaa käämit
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

niin yksi tunkki sinne perämurikan (se iso pallomainen jutska siinä keskellä taka-aksilaa) alle, panhardi (se poikkitanko) ja iskarien alapäät irti ja sitten nätisti laskee tunkkia alemmas --> ottaa kopin kun jouset tipahtavat paikoiltaan. ei tarvi kitkuttaa monella jekillä.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Eikä tarvii panhardiakaan irrottaa, akseli laskeutuu melkein maahan kun vaan iskarien alapäät irrottaa. Mutta muistettava laittaa jotain akselin alle ennen iskarien irrotusta.. muuten putoaa akseli maahan :smile:
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin