Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ilmeni seuraavaa: Ykkönen ei mee päälle, ihan uus vika...menee päälle ehkä 1 kerran kymmenestä. En oo kerenny viel avaan vaihdekepinjuurta, nähdäkseni millanen rakenne siel on. Laatikko pelaa muuten ilman ongelmia.
Onko siel mahollisesti jotain puslia, jokka kuluu ja tekee tämän.....auttaaskohan pelkkä osien rasvailu.
Entäs laatikon öljyt....lienee tuskin ihan viimmeaikoona vaihdettu. No, enkä kattonu ny tuo pimees, onko tyhjennysproppua.
Noinhan se menee. Ymmärrän tuon kyllä erinomaisen hyvin, mutta tavallaan jäin kaipaamaan "säätöä" ... tuo on ikäänkuin liian helppo ja yksinkertainen tapa säätää
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ooppelix74 kirjoitti:En oo kerenny viel avaan vaihdekepinjuurta, nähdäkseni millanen rakenne siel on. Laatikko pelaa muuten ilman ongelmia.
Onko siel mahollisesti jotain puslia, jokka kuluu ja tekee tämän.....auttaaskohan pelkkä osien rasvailu.
Sieltä kepin juuresta mekanismi on kulunut väljäksi. Olen joskus aiemmin kirjoittanut paremmat ohjeet, mutta uudet rasvat ja vahvat nippusiteet on hyvä alku. Uusia osia ei yksittäin ainakaan aiemmin saanut.
mulla b vectra 2.0td -98 ja ei meinaa mennä kakkonen päälle, saa kunnolla painaa vaihekepin vasempaan reunaan. kukaan muu osaa ajaa tuolla autolla ku minä, eivät saa ikinä 2 vaihetta päälle, emäntä tosin alkanu oppimaan . eli täytyykö tehä robertx laittaman linkin mukaan vai?? oon kattonu vaihekepin juureen monta kertaa mutta en kyllä muista näkyykö siellä mitään vaijereita
Säätö tapahtuu painamalla "sinkilä" pohjaan.Säätä on kyllä uskomattoman helppo ja ainakin meillä toimi zafirassa.Nippusiteistä ei itsellä ollut mainittavasti apua ne yhtähyvin voivat aiheuttaa että joku pykälä ei mene päälle.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.