Moi.
Minulla on seuraavanlainen ongelma. Vaihdoin kolaroidusta -97 Astra F:stä moottorin+vaihdelaatikon kokonaisena -95 autoon. Kone istui paikoilleen hyvin. -95 johtosarjasta puuttui pari liitintä verrattuna moottoriin, eli moottorista jäi pari liitintä tyhjäksi. Lambda-anturi on eri puolella konetta. Kokeilin autoa käyntiin, pyöritti muttei yrittänytkään käynnistyä. Mielestäni bensapumppu ei pyörinyt ollenkaan. Eikö moottori käykään ihan vaan heittämällä autosta toiseen?
Onko pääsulakerasian vieressä oleva iso, pyörittämällä oleva, pyöreä liitin samanlainen kaikissa Astroissa ts.onko nastat samassa järjestyksessä? Sama juttu moottorin oikealla puolella ilmansuodatinkotelon vieressä olevan ison liittimen kanssa?
Liittimet kävivät kyllä hyvin toisiinsa, mutta auto ei käynnisty. Voisiko bensapumpussa olla vikaa, kun auto on seissyt pari vuotta ilman moottoria. -97 irroitettu kone oli käyntikuntoinen ennen irroitusta. Kokeilin -97 astran bensapumpun relettä -95 mutta ei auttanut. En ole vielä kokeillut syöttää pumpulle virtaa suoraan ja testannut pumppua.
Jos vaihdan johtosarjan (ohjainlaite+konehuoneeseen menevät piuhat) -97 autosta, minun pitää ilmeisesti irroittaa myös ajoneston (puolikas tupakka-askin kokoinen mötikkä virtalukon alapuolella?) piuhat ja asentaa ne -95 autoon virtalukon kera? Vai mitä minun kannattaa tehdä? Jos joudun vaihtamaan ajoneston -97 autosta, minkälainen urakka se on? Täytyykö minun vaihtaa paljonkin johtoja, tyyliin sulakerasia/kaikki??
dängju
-Antti-
X16XEL 97->95 autoon.
Re: X16XEL 97->95 autoon.
Jos vaihdoit toisen moottorin niin jos se on sama moottori niin vahoilla johtosarjoilla ja tunnistimilla nippuun niin ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin startata, jos olet ohjainlaitteen vaihtanut niin sehän täytyy ohjelmoida varkaudeneston kanssa. ja kun kytket vanhan boxin takaisin niin on todennäköisesti hukannut koodauksen. Että testeriä kiinni ja ohjelmoimaan, voi tosin olla että olet jättänyt jotain liittimiä poiskin, mutta aina mahdollisesti vahalla johtosarjalla ja boxilla kiinni, silloin olet vaihtanut moottorin ja vaihteiston etkä muuta.
-
opeliepeli
- 'Kadett'

Re: X16XEL 97->95 autoon.
Kiitos vastauksesta.
Sain kikkailtua auton käyntiin.
Näköjään kannattaa aina kysäistä täältä. Kyllä apu löytyy.
Dängju
Sain kikkailtua auton käyntiin.
Näköjään kannattaa aina kysäistä täältä. Kyllä apu löytyy.
Dängju