B Vectra 98 dti

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
-TIMPE-
'Kapitän'
'Kapitän'

B Vectra 98 dti

Viesti Kirjoittaja -TIMPE- »

Kävipä nyt näin vekkulista meni laturi norjan reissulla ja auto jäi sinne korjattavaks onneks kaveri on siellä joka hoisi auton huoltoon ja huollosta pois. No nyt on hakenu auton huollosta ja toimii kuulemma ihan moitteettomasti mutta vilauttelee välillä vika valoa syttyy ja sammuu aina välillä mutta ei jää kuitenkaan palamaan. Auto pitäs saada nyt suomeen sanoin kaverille että käy sillä ajelemassa ensin vähän pitemmän lenkin ikään kuin varmistukseks 100km ja toimii edelleen hyvin mutta valoa välillä väläyttää.

Tuli itelläni mieleen että voisko olla niin että kun akku tyhjenty kokonaan niin siitä jää "vika" päälle. Vai mitä tosta vois olettaa ilman vikakoodien lukua näin alkuun
" antakaa määkin huudan määkin olen kännissä"
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: B Vectra 98 dti

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Eipä oikeastaan mitään. Saattaa olla että se korjaamo on ryssinyt jotain.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Voipi olla vaikka alipaineletku irti, esim. egr:stä (mikäli ei ole huijausvastus). Jarruvalokytkimen vika voipi myös näköjään vilautella moottorinvikavaloa, tämä ei tunnu tehoissa, mutta vakkari ei pysy päällä valon palaessa. Kuittautuu jarrua hipasemalla :o
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Lievimillään palanut hehku vilkuttelee,,jos vakavampaa niin tehot pois.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-TIMPE-
'Kapitän'
'Kapitän'

No niin alkaa tihkumaan lisää infoa ennen kuin auton kotiin saan eli vikavalo syttyy tyhjäkäynnillä yleensä ja sammuu het kun kierroksia hieman nostaa ja kuulemma ylämäessä joutuu pykältämään pienemmälle kun tuntuu että vääntö loppuu.

Ite veikkaan egr/alipaineletkut tyyppistä vikaa mutta ihmettelen kuinka laturin rikkouuminen on voinnu tämmösen vian tehdä samalla
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

-TIMPE- kirjoitti:Ite veikkaan egr/alipaineletkut tyyppistä vikaa mutta ihmettelen kuinka laturin rikkouuminen on voinnu tämmösen vian tehdä samalla
Siten, että ovat korjaamolla möhlänneet ja letkuja on irti/poikki.
-TIMPE-
'Kapitän'
'Kapitän'

Kaveri soitti just matkalta kun käskin sen seuraamaan tuota tilannetta ja kartottamaan pikkusen missä vaiheessa valo syttyy. Niin alamäessä kun kaasun höllää ja sammuu taas tasa kaasulla jos valo palaa niin kierrokset ei nouse yli 4000 millään ilveellä ja auto kuulemma on aika tehoton.

Lisää veikkauksia noiden alipaine letkujen ja egr:n lisäksi turbo? voisko olla.

Jeesus tätä tuurin määrää ensin laturi sitten kaverin autoon rekka kevyesti kylkeen ja siihen päälle porokolari ja sitten tämä kenkkuilu rupee väkisinkin mietimään pitäskö ruveta kulkemaan polkupyörällä
jarppav
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jarppav »

kannattais pysyä kotona :D
aika varmaan alipaineputki irti, veikkauksena sieltä hukkaportin luota kun siellähän sitä laturia on viimeksi räpelletty
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

sama veikkaus, tai ne letkut on ollut irti ja laitettu väärinpäin takaisin.
opel vectra c 2,2 gts
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Jep,letku irti.Tai joku toimilaite hajalla mut ei kovin todennäköistä koska vika tullut korjaamolla.Itellä Oli EGR vika ja käytös juuri tuollaista alamäessä.

Tottumattomalta voi kyllä mennä vianetsintään aikaa..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Erik302
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Erik302 »

jjvirtan kirjoitti:Tottumattomalta voi kyllä mennä vianetsintään aikaa..
Itse olen varmaan vuoden verran yrittänyt löytää vikaa alipainesysteemistä(tai oon siis pari jo korjannutkin), mutta silti se vilkuttelee. :P

Öljyä tarvii olla myös koneessa mielellään tikun yläviivaan asti.
.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Erik302 kirjoitti:
jjvirtan kirjoitti:Tottumattomalta voi kyllä mennä vianetsintään aikaa..
Itse olen varmaan vuoden verran yrittänyt löytää vikaa alipainesysteemistä(tai oon siis pari jo korjannutkin), mutta silti se vilkuttelee. :P

Öljyä tarvii olla myös koneessa mielellään tikun yläviivaan asti.
2.2 dti omegassa menee alipainepillit moottorin lähellä niin että jos ovat joskus irti menevät helposti sekaisin ja vaikea saada selkoa mikä ohjauspurkki on millekkin laitteelle.Koitappas vaihtaa joskus pillien paikkaa...Noihin pitää kuitenkin tulla erilainen alipaine,eli ei toimi kunnolla jos pillijärjestys väärin.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Erik302
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Erik302 »

Löytyi tällainen kaavio kvg:stä http://dl.dropbox.com/u/24763789/Y22DTH ... outing.pdf
Joko mä en osaa tulkita tuota tai sitten tohon mun vehkeeseen on vedetty vähän jälkiasennuspillejä.
.
-TIMPE-
'Kapitän'
'Kapitän'

Ja taas mennään ilman vikavaloja ja kulkukin on mallikasta. Alipaineputkihan siellä oli laturin takana irti kokonaan. Jos korjaamo olis yhtään lähempänä kuin Norjassa ja jos siellä puhuttais jotain ymmärrettävää kielä niin antaisin hieman palautetta mutta tässä tilanteessa antaa olla.

Kattelin muutenkin noita letkujen päitä niin alkaa olemaan vaihdon tarpeessa sen verran haperon olosia ovat kiitos kaikille osallistuneille ja apua tarjonneille tässä projektissa
Vastaa Viestiin