2,6 nopeammaksi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Trunk
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Trunk »

vectra 2,6 V6 -01 pitäisi saada liikkumaan nopeammin, mutta meikäläisellä ei mitään hajua mitä kannattaisi tehdä. asiaa sivuten vielä, miten olisi omega mv6 kone?
Tarmo_L
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

On 2003-07-26 20:09, Trunk wrote:
vectra 2,6 V6 -01 pitäisi saada liikkumaan nopeammin, mutta meikäläisellä ei mitään hajua mitä kannattaisi tehdä. asiaa sivuten vielä, miten olisi omega mv6 kone?
Enpä ole kyseiseen koneeseen mitenkään perehtynyt, mutta kai siihen pätee samat säännöt kun muihinkin. Elikkäs...

- Kansien porttaus, mahdollisesti myös nokkien vaihto.

- Imusarja?

- Peltisarjat? (En tiedä miten kyseisen koneen pakosarjat hengittää).

- Ilmanotto kuntoon.

- Putkisto paremmin virtaavaan.

- Lastu, unchips tms.

Kai noilla eväillä jo jonkunlaisia tuloksia saa näkymään...

- Tai sitten kai tuohonkin koneeseen on saatavana jo jokun-näköinen "bolt on" turbosarja luvallisesti.

Ei oo halpaa virittää V-konetta...
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Muistaakseni vakiosuoritukset on kans aika mukavat.
-huiput:235km/h
-0-100:8s

Mihin ihmeessä tarviit vielä lisää tehoa ja kulkua? :eek:

...yleensä 80 rajoitus...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-07-27 17:38, Jartza wrote:
Muistaakseni vakiosuoritukset on kans aika mukavat.
-huiput:235km/h
-0-100:8s

Mihin ihmeessä tarviit vielä lisää tehoa ja kulkua? :eek:

...yleensä 80 rajoitus...
Tehoihin tottuu nopeasti..ja sitten tahtoo taas lisää..niin mulle ainakin on aina käyny..
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Ok,se on kyllä totta...mutta noi perhanan 80 ja 100 nopeusrajoitukset ei vaan muutu sen mukaan miten itse tottuu autoon... :smile:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Oikeassa olet..mutta ei se tehojen ja suorituskyvyn ainoa tarkoitus olekaan ajaa 250km/h..
Ainakin musta tuntuu ihan riittävän mukavalta kun esim ohituksiin lähdettäessä polkaisee kaasua niin sitten kanssa ehtii vaivatta ohi..eikä siihen vielä tarvita siis mitään ihmeempiä ylinopeuksia..ja kyllä sen väännön ja tehon tuntee ihan normaaliajossakin. :smile:
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

..olemme samaa mieltä asiasta... :smile:
Trunk
'Kapitän'
'Kapitän'

jep, tarkoituksena olisikin parannella tuota kiihtyvyyttä. huippunopeus tulee bonuksena=) auttaiskohan tuollainen vaihdevälinlyhentäjä asiaa? tuntuu vaan että menee hukkaan kalliita sekuntteja kun välit on niin pitkiä. vai onko sellaisia edes saatavilla mun autoon?
Tarmo_L
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

On 2003-07-27 19:40, Trunk wrote:
jep, tarkoituksena olisikin parannella tuota kiihtyvyyttä. huippunopeus tulee bonuksena=) auttaiskohan tuollainen vaihdevälinlyhentäjä asiaa? tuntuu vaan että menee hukkaan kalliita sekuntteja kun välit on niin pitkiä. vai onko sellaisia edes saatavilla mun autoon?
Muista sitten että vaihdevälin lyhentäjä ajaa saman asian kun vaihtaisit itse nopeammin, eli kun vaihdat sitten normaaliajossa vaihdetta normaalisti, se meneekin paljon nopeammin = syö synkronirengasta enemmän. Eli tuollaisen vaihdevälin lyhentäjän kanssa kannattaa vaihdella ihan rauhassa sitten normaali ajossa :smile:. Kokemusta synkkien kulumisesta on ihan käytännössä :smile:.
Trunk
'Kapitän'
'Kapitän'

kiitti vinkistä!
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Ei muuta kuin lisää potkua vaan niin alkaa vaihdevälitkin tuntumaan lyhyemmiltä ihan ilman lyhentäjääkin.. :smile:

Nojoo..kyllä mä ite alan olla aika varma sen suhteen että tuo oma auto saa sen lastun vielä tässä loppukesästä..jos vain aikataulut osuu yksiin muuten..niin sitä vaan tulee ahneeks noiden tehojen kanssa..ei mahda mitään :smile:
Mä oon vaan sikäli helpommassa asemassa kuin sä sen suhteen että auto on ahdettu= lisätehoja saa huomattavasti pienemmällä vaivalla kuin ahtamattomaan myllyyn.
Trunk
'Kapitän'
'Kapitän'

vinkkejä ja vihjeitä on tullut mukavasti, mistä olen kiitollinen :smile: olisi myös hienoa saada "sisäpiirin tietoa" sellaisilta jotka ko. konetta ovat viritelleet. tietääköhän kukaan kuinka monta samanlaista löytyy suomesta? ne kutoset jotka olen nähnyt on ollu 2,5 litraisia, mutta 2,6 taitaa olla harvinaisempi näky. ovatko nämä kuitenkin samoja koneita joista toisen tilavuutta vain suurennettu?
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

On 2003-07-27 20:07, mä wrote:
Ei muuta kuin lisää potkua vaan niin alkaa vaihdevälitkin tuntumaan lyhyemmiltä ihan ilman lyhentäjääkin.. :smile:

Nojoo..kyllä mä ite alan olla aika varma sen suhteen että tuo oma auto saa sen lastun vielä tässä loppukesästä..jos vain aikataulut osuu yksiin muuten..niin sitä
vaan tulee ahneeks noiden tehojen kanssa..ei mahda mitään :smile:

...Mun rupes kiinnostaan,et mikä laite sulla Mä on?
Palkon sulla tehoja...Mitattuja?

Tekstisi perusteella ei ihan jokapojanlaite...

Mä oon vaan sikäli helpommassa asemassa kuin sä sen suhteen että auto on ahdettu= lisätehoja saa huomattavasti pienemmällä vaivalla kuin ahtamattomaan myllyyn.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

[quote]
Tehoihin tottuu nopeasti..ja sitten tahtoo taas lisää..niin mulle ainakin on aina käyny..
[quote]

Tiedän tunteen. Onneksi isukilla on erittäin laiska vanha savuttava dieselin rotjake. Sillä kun ajelee pari päivää miettien mikä vaihde kulkee edes jotenkin niin johan alkaa oma mopo suorastaan lentää :smile:
-Huiput oon saanu mittarin mukaan 130km/h
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
i_kone
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Vastaa Viestiin