Opel Astran kytkin hajalla jo toisen kerran 7kk sisällä
Opel Astran kytkin hajalla jo toisen kerran 7kk sisällä
Opel Astraani (2006) vaihdettiin 7kk sitten uusi kytkinpaketti, joka kärähti 2 viikkoa sitten (koko kytkin uusiksi). Miten on mahdollista, että kytkin hajoaa normaalikäytössä näin nopeasti? Lisäksi minulle kerrottiin korjaamolla, että kytkinpaketin takuu (2 vuotta) ei todennäköisesti korvaa, koska vain kulumavaurio, jos kytkin olisi palasina niin sitten takuu korjaisi. Tämä asia menee yli ymmärrykseni, ja aionkin selvittää asian perusteellisesti. Huijataanko kuluttajia perusteettomilla takuulupauksilla. Auto on ollut vain omassa käytössäni ja kytkimien hajoamisen välissä vajaa 10.000 km. Luulisi että edes tahallisella kytkimen revityksellä sitä ei saa hajalle noin lyhyessä ajassa.
Re: Opel Astran kytkin hajalla jo toisen kerran 7kk sisällä
No ei tosiaan pitäisi noin äkkiä mennä.
Itse joutunut aika paljonkin luistattelemaan kytkintä omalla autolla, kun kylmänä tuppaa vähä puutumaan alakierroksilla.
Siitä huolimatta edellisen omistajan aikoina vaihdettu kykä kesti meikäläisellä päälle 100tkm ja silloinkin petti paineasetelma. Levyssä oli vielä pintaa...
E: tulee kyllä väkisinkin mieleen jonkinsortin asennusvirhe, että on päässyt luistamaan kokoajan.
Itse joutunut aika paljonkin luistattelemaan kytkintä omalla autolla, kun kylmänä tuppaa vähä puutumaan alakierroksilla.
Siitä huolimatta edellisen omistajan aikoina vaihdettu kykä kesti meikäläisellä päälle 100tkm ja silloinkin petti paineasetelma. Levyssä oli vielä pintaa...
E: tulee kyllä väkisinkin mieleen jonkinsortin asennusvirhe, että on päässyt luistamaan kokoajan.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Takuu on vain sanahelinää myyjältä. Takuun voi myyjä määritellä miten haluaa, mutta sillä ei voi lakiin perustuvaa virhevastuuta ohittaa.
Eli, unohda takuu ja rupeat puhumaan virhevastuusta, kun asioit korjaamolla. Voit myös soittaa kunnalliselle kuluttajaneuvojalle ja pyytää apua asiassa.
Saattaapi tulla liikettä reiskoihin, kun tiedät tämän eron...
Eli, unohda takuu ja rupeat puhumaan virhevastuusta, kun asioit korjaamolla. Voit myös soittaa kunnalliselle kuluttajaneuvojalle ja pyytää apua asiassa.
Saattaapi tulla liikettä reiskoihin, kun tiedät tämän eron...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Kiitos molemmille kommenteista, luulen että näistä pointeista on apua. Remontin jouduin kyllä jo maksamaan, että sain auton ulos korjaamosta, mutta maanantaina otan yhteyttä huoltopäällikköön ja jos ei auta niin kuluttaja-asiamieheen.
Oliskohan tehty joku asennus virhe ? , kyllä kytkin pitäis kestää ainkin 100000 autossa kun autossa jos normaalissa käytössä on .Mulla G- Astrassa 180000 mittarissa ja melkein kaikki kaupunki ajoa ja kytkimelle ei tehty ikinä mitään muuta kun vähän nestettä lisätty
Meillä ainakin koululla oli kerran yks Primera missä oli uuden kytkinpaketin paineasetelmassa joku vika, painatti sen verta levyä että viikossa palo kytkinlevyn keskiö siniseks ja lopulta hajos koko levy kappaleiks. Virhevastuu korvas uuden kytkinpaketin. Voi olla että tuossa on voinut olla jotain häikkää kanssa paineasetelmassa, jääny vähän painamaan ja sitten isolla vaihteella ajaessa hieman luistanut ja lopulta kulunut loppuun.
GM-nisti, nytkin ajelee ruotsalaisella ooppelilla
Toivottavasti pidät vasemman jalkasi pois kokonaan kytkinpolkimelta, kun et sitä käytä?tutkija54 kirjoitti:Opel Astraani (2006) vaihdettiin 7kk sitten uusi kytkinpaketti, joka kärähti 2 viikkoa sitten (koko kytkin uusiksi). Miten on mahdollista, että kytkin hajoaa normaalikäytössä näin nopeasti? Lisäksi minulle kerrottiin korjaamolla, että kytkinpaketin takuu (2 vuotta) ei todennäköisesti korvaa, koska vain kulumavaurio, jos kytkin olisi palasina niin sitten takuu korjaisi. Tämä asia menee yli ymmärrykseni, ja aionkin selvittää asian perusteellisesti. Huijataanko kuluttajia perusteettomilla takuulupauksilla. Auto on ollut vain omassa käytössäni ja kytkimien hajoamisen välissä vajaa 10.000 km. Luulisi että edes tahallisella kytkimen revityksellä sitä ei saa hajalle noin lyhyessä ajassa.
Muistan näet joskus kuulleeni tapauksesta, jossa joku (nainen) oli lepuuttanut jalkaansa osittain kytkinpolkimen päällä, ja kytkin oli kulunut uudesta autosta loppuun melko pian.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Sen jälkeen kun ensimmäinen kytkin kärähti olen varonut kytkintä kuin ruttoa, joten kyllä syy pitää olla muualla. Olen ajanut vuodesta 1974 ja mitään vastaavaa ei ole aiemmin tapahtunut.Toivottavasti pidät vasemman jalkasi pois kokonaan kytkinpolkimelta, kun et sitä käytä?
Jos kytkin kuluu loppuun 10tkm ajolla ja autolla ei lähdetä liikkeelle kuin automaatilla niin kyllä se vika on ollut siellä kytkimen puolella.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kyllä saa jo aikalailla lepuutella jalkaa kytkinpolkimella että hajoaa tuossa ajassa ja noilla kilometreillä