Väärä ET
Väärä ET
Elikkäs Astra geehen olen vanteita ostamassa niin arvelin kysästä semmosta että minkä verran tuo et luku voi heittää vai voiko ollenkaan? Alkuperäsen vanteen et on 49 ja tiiossa ois vanteet ja renkaat 195/60/15 et 35 eli mitäs jos nuo siihen tökkäis?
Re: Väärä ET
pitäs pyöriä ilman ongelmia. itellä nyt 195/65/15 kumilla ja vanteissa et 33 takana ja edessä 28.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Kai ne sinne sopii. Jotkut haluaa että pyörät tulee ulommas kuin vakiona, mutta ainakin mun silmään ne näyttää yleensä siltä että on laitettu mitkä sattuu käteen osuneet vanteet alle kun on halvalla saatu.tsephyr kirjoitti:Elikkäs Astra geehen olen vanteita ostamassa niin arvelin kysästä semmosta että minkä verran tuo et luku voi heittää vai voiko ollenkaan? Alkuperäsen vanteen et on 49 ja tiiossa ois vanteet ja renkaat 195/60/15 et 35 eli mitäs jos nuo siihen tökkäis?
ET-luku tarkoittaa offsetia millimetreinä, tuosta 49 millistä kun pienentää offsetia 35 milliin tulee se pyörä siis 14 mm ulommas kuin alkuperäisillä vanteilla. Laki sallii 15 mm muutoksen.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jos vanteen leveys kasvaa vakiosta niin monesti joutuu kyllä offsettiäkin pienentämään, ettei rapsi kumit sisäreunasta kiinni mihinkään.Tuomas kirjoitti:Kai ne sinne sopii. Jotkut haluaa että pyörät tulee ulommas kuin vakiona, mutta ainakin mun silmään ne näyttää yleensä siltä että on laitettu mitkä sattuu käteen osuneet vanteet alle kun on halvalla saatu.tsephyr kirjoitti:Elikkäs Astra geehen olen vanteita ostamassa niin arvelin kysästä semmosta että minkä verran tuo et luku voi heittää vai voiko ollenkaan? Alkuperäsen vanteen et on 49 ja tiiossa ois vanteet ja renkaat 195/60/15 et 35 eli mitäs jos nuo siihen tökkäis?
Eipä omassa calibrassakaan ET40 vanteet näyttäneet mitenkään "mitkä sattuu" valsseilta, vaikka takana olisi saanut olla jopa reippaasti pienempikin ET...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Huomaa sanat "mun silmään" sekä "yleensä", huomioiden samalla se että puhe oli pienemmästä offsetista kuin tuo 40 
Opeleissa näkee paljon perustinavanteita liian pienillä offseteilla kun niitä on markkinoilla paljon pienillä offsetilla. Ne ei näytä hyvältä, ne näyttää väärin istuvilta halpisvanteilta. Sitähän ne tosin onkin
Opeleissa näkee paljon perustinavanteita liian pienillä offseteilla kun niitä on markkinoilla paljon pienillä offsetilla. Ne ei näytä hyvältä, ne näyttää väärin istuvilta halpisvanteilta. Sitähän ne tosin onkin
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mahtuu ne sinne. Ei ainakaan 7tuumaa leveillä vanteilla vastannu mihinkään. Tietenki pitää ottaa aina huomioon ettei saa vastata edes pohjaus tilanteessa ja minun tapauksessa tämä on huomioitu.tsephyr kirjoitti:Elikkäs Astra geehen olen vanteita ostamassa niin arvelin kysästä semmosta että minkä verran tuo et luku voi heittää vai voiko ollenkaan? Alkuperäsen vanteen et on 49 ja tiiossa ois vanteet ja renkaat 195/60/15 et 35 eli mitäs jos nuo siihen tökkäis?
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6