Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mun piti postata tästä aiheesta tänne pari viikko jo sitten itsellä on vm-98/99 vectra b sport ja sama vika, ilmastoinin kanssa ei vaan yksinkertasesti voi "revittää"
tehot hukkuu ihan kokonaan autosta.
Niinpä niin, harvoin sitä tulee ajatelleeksi, ettei ainoastaan ilmastointi vaan ohjaustehostin ja laturi kuormitettuna yhdessä vievät myös tehoista oman osansa. Moottorin teho ja vetävistä pyöristä mitattu teho voi hätkähdyttää. Hevosvoimia on jäänyt laitumelle aika liuta.
On 2003-08-01 12:04, Finl wrote:
mun piti postata tästä aiheesta tänne pari viikko jo sitten itsellä on vm-98/99 vectra b sport ja sama vika, ilmastoinin kanssa ei vaan yksinkertasesti voi "revittää"
tehot hukkuu ihan kokonaan autosta.
Tähän kun joku osais juniori mekaanikolle kertoo mistä lähtä lähtee metsästään - huollossa stekkasitvat ECUn vikakoodit - muuta eivät siinäkohtaa kerenneet.
Jotkut ruojat nuo sanovat, että ilmastoinnin viemä teho olisi vain jotain hevosvoiman luokkaa, mutta kyllä se enemmältä tuntuu. Itsellänikin 1.8i 16V tuntuu näin kesähelteillä ilmastointi jatkuvasti päällä paaaaljon laiskemmalta kuin viileimmillä keleillä.
Olettekos sellaista huomanneet, että itse ilmastointilaitekaan ei mikään tehokas henkilöautoissa ole. Ei se kuitenkaan ihan pakastinta sisätiloista tee, vaikka toki viileä, kuivaksi kondensoitu ilma on paljon miellyttävämpää kuin hikisen kuuma.
Ponneaineissakaan vikaa ei ole, koska ne mittautin ja 90%:sti tallella. Ilmastointi kai sitten vaan on tuollainen "vähän viilentävä".
En nyt sanois vähän viilentävästä. Tänään ehdin ajella noin vartin yksi "ritilä" keskivartaloon osoitettuna niin kyllä kananlihalle heitti Saattaa toki olla että olen todella herkkä
Niin ja kai niitä tehoja hukkuu ulkolämpötilan noususta johtuen. Jostain mp-aiheisesta jutusta luin, että tehoa hukkuu noin 0.75 - 1 hv /aste. Itsellä aivan sama ongelma 2.0 vectrassa tuntuu kuin ajaisi 1.3 golffilla. Mutta eiköhän se siitä taas muutu kun kelit viilenee.
Niin ja kai niitä tehoja hukkuu ulkolämpötilan nousustakin johtuen. Jostain mp-aiheisesta jutusta luin, että tehoa hukkuu noin 0.75 - 1 hv /aste. Itsellä aivan sama ongelma 2.0 vectrassa tuntuu kuin ajaisi 1.3 golffilla. Mutta eiköhän se siitä taas muutu kun kelit viilenee.