Airbagvalo ??
Airbagvalo ??
Elikkäs aloitetaampa tämä keskustelu kertomalla mistä autosta on kysymys.Elikkäs auto on Opel Astra -98 (G-malli) ja moottori on 1,6.Ongelmana on kas kummaa airbagvalo joka palaa mollottaa kokoajan.Olen vanhoja keskusteluja lukenut muutaman päivän ja monella on ilmeisesti ollut vika penkkien alla olevissa liittimissä,jos tällainen valo ongelma on ollut.Ja kun liittimet on poistettu ja tinattu johdot suoraan yhteen,niin vika on yleisemmin ilmeisesti poistunut.Otin itsekkin neuvosta vaarin ja tinasin kyseiset johdot yhteen ja poistin kaikki liittimet "mustan laatikon"sisältä,mikä on penkin alla.Kysymys kuuluukin että pitääkö tämän operaation jälkeen vielä käydä liikkeessä kuittauttaan tuo valo,kun kuitenkin palaa vaikka tuo kyseinen tinaus on tehty.Vai onko jokin toinen vaihtoehto vielä missä vika voisi mahdollisesti olla.Kiitän jo etukäteen vastauksista ja neuvoista.
Jupe
Jupe
Re: Airbagvalo ??
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Valon saa sammumaan vain testerillä.
...jäi tämmönen sanomatta että vikakoodit on luettu ja ilmoitti seuraavaa."35 laukaisupiiri turvavyön kiristin kuljettajanpuoli edessä vastus liian suuri.Koodi ei poistu muistista". Taitaa kuitenkin nyt kannattaa käyttää testerissä ennenkuin muuta rupeaa tekemään,kun kuitenkin nuo tinaukset on nyt tehty tuonne penkin alle.Vai mitä olette mieltä?
Jupe
Jupe
Mun autossa ei auttanut tinauskaan. Liitin auki ja vastus tilalle niin sai valon kuitattua pois. Mulla kylläkin antoi vikakoodia penkin tyynystä.
Omega b caravan z22xe ´01
Kadett C sedan 2d 12n´76
Astra G caravan x20xev ´99
Ex. Omega B caravan x20xev ´98
Ex. Kadett E sedan c18nz ´91
Kadett C sedan 2d 12n´76
Astra G caravan x20xev ´99
Ex. Omega B caravan x20xev ´98
Ex. Kadett E sedan c18nz ´91
Millanen operaatio tuo vastuksen laitto on ja minkä arvonen vastus pitää laittaa ja mihin?
Tuohan se onkin oikea tapa korjata turvalaitteita.Böömega kirjoitti:Mun autossa ei auttanut tinauskaan. Liitin auki ja vastus tilalle niin sai valon kuitattua pois. Mulla kylläkin antoi vikakoodia penkin tyynystä.
...noh rupian ens viikolla soittelee aikaa merkkikorjaamolle niin eiköhän ne siellä saa valon sammumaan ja vian kondikseen.
pitäs siellä oulun seudulla jollain kerholaisellakin olla testeri millä saa nollattua sen valon.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
No joo sekin passaa kyllä jos jollakin on testeri millä saa kuitattua.Saa ilimottautua täällä Oulusssa jos jollakin on mahdollisuus kuitata tuo valo.Maksan kyllä että ei se siittä kiinni ole.
Jupe
Jupe
ja joku pienempi nyrkkipaja sit jos ei keltään löydy.. uskosit et himppa halvempi kun merkkiliikkeessä kuittailla sitä valoa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Jos jollakin on tietoa missä voisi käydä tuon valon kuittauttaan täällä Oulussa muualla kuin merkkiliikkeessä,niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Jupe
Jupe
....eipä löydy Oulusta airbagvalon kuittaajia,niin vien liikkeeseen tuon auton ja tämän keskustelun voi lopettaa tällä palstalla tähän.