Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Joo elikkä tälläne ropleema tälläkertaa. Vaihdoin öljyt + suodattimen maanantaina 15.5 jonka jälkeen tähän päivään asti ajettu noin 1200 km. Öljyä on saanu lisätä HUOMATTAVASTI (1.5) litraa. Joka ei todellakaan ole normaalia. Auto on nyt talvella käynyt öljyä vuotamaan vähän: joko kampiakselin stefa, virranjakajan sisältä se stefa tai öljykellon läheisyydessä jokin stefa. Itsellä ei ole mitään pesupaikkaa missä pääsisi auton alle pesurin kanssa heilumaan niin hiukka hankalaa. Mutta mistä hitosta tuo sinine savu tulee? Myös 5 &6 sylinterien läheisyyteen moottorin takaosaan on tullut jostain öljyä.
Mutta jos kansipahvi ois menny ni eikös se savu olisi valkoista? Ihmetyttää, kun tuo on sinistä eikä sellasta vielä ole mulle tullu vastaan. Tossa pikaisella googlettamisella ei löytyny ku diesel autoista juttua, että miksi ne savuttaa.
HK_Blues kirjoitti:Eikös bensamoottori pölläyttele yleensä sinistä jos öljyä pääsee palotilaan? Tosin tätäkin yleensä vaan enempi ku kone on kylmä.
Niin munki mielestä tekee, mutta ku moottorilla muija ajo reilut 100 km ja sitte siirsin auton etupihalta taakse nii vitunmoine pölläytys tuli. Että kyllä se moottori aivan varmasti lämmenny on
HK_Blues kirjoitti:Eikös bensamoottori pölläyttele yleensä sinistä jos öljyä pääsee palotilaan? Tosin tätäkin yleensä vaan enempi ku kone on kylmä.
Niin munki mielestä tekee, mutta ku moottorilla muija ajo reilut 100 km ja sitte siirsin auton etupihalta taakse nii vitunmoine pölläytys tuli. Että kyllä se moottori aivan varmasti lämmenny on
Eli oli ollu paikallaan tyhjäkäynnillä jonku aikaa ennen ku menit kaasuttelemaan? Eikös tuo taida sitten viitata irtonaisiin venttiilinvarrenkumeihin...?
Vectra C Ecotech -06 Omega B Egotek -97 Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
ja olet ilmeisesti tankannut E85 "bensaa"? -> käynyt laihalla täyskaasulla -> mäntä sulanut/painunut kasaan -> männänrenkaat jumissa -> reilusti ohivuotoa/huohotusta/öljyn kulutus lisääntyy....
Tämäkin on mahdollista,mutta ehkä kuitenkin epätodennäköistä...riippuu millä seoksella olet ajellut ,c20ne menee ainakin 50%/50% seoksella todella laihalle täyskaasulla(suht.sama moottorinohjaus)
Tämäkin on mahdollista,mutta ehkä kuitenkin epätodennäköistä...riippuu millä seoksella olet ajellut ,c20ne menee ainakin 50%/50% seoksella todella laihalle täyskaasulla(suht.sama moottorinohjaus)
En mä laittanu sitä paljoo paskaakaan. 18 litraa eka normibensaa ja 4 litraa sitä. Että tuskin se nyt ehkä sitte syypää siihen ois. Pitänee kattoa missä ton ohivuoto mittauksen vois käydä teettämässä ja mihin hintaan...
Tee se ilmaseks ite siä koululla! siellä varastossa on tarvittavat vermeet moiseen operaatioon... tai oli ainakin vielä syksyllä ku saabista ne mittasin.
Sitä ei tiä jos joku on ne taas hukannu tai paskonu
Apa82 kirjoitti:Tee se ilmaseks ite siä koululla! siellä varastossa on tarvittavat vermeet moiseen operaatioon... tai oli ainakin vielä syksyllä ku saabista ne mittasin.
Sitä ei tiä jos joku on ne taas hukannu tai paskonu
Joo muistelin kanssa et siel ois ollu jotkut välineet ku joku niitä joskus sielä tutki ja kerto mitä kaikkee siel on. Mut eihä enää siellä saa mitään omia juttuja tehdä...
motorsport kirjoitti:Taitaa venttiilivarren kumit olla finaalissa. Onko tässä mallissa öljynpainekello lohkon takaosassa ? Ulkoinen vuoto voi tulla siitä.
Jep niistä venttiilinkumeista olin kans aika varma. Öö etuosassa se mun mielestä on. Mutta ihmetyttää se hirveä öljynkulutuksen lisääntyminen.
Ite oon joskus huomannu omissa kikottimissa, että toisen merkin öljyt savuaa ja hupenee todella nopeasti ku toisen.
Ja se lisäysöljy lähtee sieltä monesti melkein yhtä nopeeta ku sitä sinne laittaa.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Ite oon joskus huomannu omissa kikottimissa, että toisen merkin öljyt savuaa ja hupenee todella nopeasti ku toisen.
Ja se lisäysöljy lähtee sieltä monesti melkein yhtä nopeeta ku sitä sinne laittaa.
No joo näköjään. Mutta todennäkösesti se vuotaminen johtuu tosta öljystä. Pitää varmaan kohta kokeilla joillai toisilla öljyillä...