tänään ajoin autolla vähän pidemmän matkan alkoi se keltainen sykerö valo palaa aina välillä,eli mitä se nyt ilmoittaa ,mut sit yhtäkkiä loppui veto,eli yritin kaasuttaa ja mitään ei tapahtunut ,sit niinkuin yskäisi pari kertaa ja sammui,käynnistin auton ,kävi taas normaalisti kunnes sammui,voiko olla kyse ,et bensan ruiskutus järjestelmässä ,likaa ,vettä,kun nyt auto kulkee taas.
OPEL OMEGA 1996 2.5 V6 MANUAALI
jokin ruiskujärjestelmän vikako?
Re: jokin ruiskujärjestelmän vikako?
veikkaanpa että pa-pumppu vetelee viimeisiään
tech2 ohjelmointia/ vikakoodin luvut lahdessa
opel, saab
nyt myös kaikkien muidenkin merkkien vikakoodien luku ja nollaus
041-5017 228
opel, saab
nyt myös kaikkien muidenkin merkkien vikakoodien luku ja nollaus
041-5017 228
No vikahan siinä on jonka auto on itsekin todennut ja sytyttänyt valon. Klemmarilla luet mitä koodia antaa ja korjaat vian, ei tarvitse arvailla.
Lukuohjeet tuolla sivun ylälaidassa.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
No minä en mitään arvaile vaan sen vuoksi kysyn täältä jos vastaavaa,juuri mulle kerrottiin et syy voi olla myös 95 bensassa ,autolla ajettu ennen 98 ,vaihdoin sen ja jotain outoa,ainakin huomasi et ajotietokoneen mukaan kuluttaa yli litran enemmän ,koska vaatii enemmän kenkää,nyt vaihdoin takaisin 98 ajoin 100 km ei mitään vikaa.laitoin myös ruiskun puhdistus ainetta tankkiin.
Tarkoitin ettei meidän muiden tarvitse arvailla mahdollista vikaa niin monesta eri mahdollisuudesta. Lue vaan ne koodit niin selviää paljon. Bensa ei vaikuta asiaan muutoin kuin kulutuksen osalta ja sehän on sama asia kaikissa polttomoottoreissa koska eri laatujen energiasisältö on eri. Lähtisin kuitenkin systemaattisesti noiden koodien perusteella etsimään vikaa ennemmin kuin vain arvaamaan että ruiskussa olisi vikaa; siinäkin kun vika voi olla melkein miljoonassa eri paikassa.matias48 kirjoitti:No minä en mitään arvaile vaan sen vuoksi kysyn täältä jos vastaavaa,juuri mulle kerrottiin et syy voi olla myös 95 bensassa ,autolla ajettu ennen 98 ,vaihdoin sen ja jotain outoa,ainakin huomasi et ajotietokoneen mukaan kuluttaa yli litran enemmän ,koska vaatii enemmän kenkää,nyt vaihdoin takaisin 98 ajoin 100 km ei mitään vikaa.laitoin myös ruiskun puhdistus ainetta tankkiin.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
jep kävin opel korjaamossa,luki koodit,mitään vikaa ei löytynyt,kyllä siellä vaan se huollon päällikkö sanoi et bensoissa voi olla vikaa. ja nimen omaan jos koko ajan ajettu 98 bensalla,eikä tarvi vastailla tämän kcl kun on kaverilla ihan selvästi ongelma jos kysyy täältä jotain
ihan hyvän vinkin kcl antoi koodien itselukuun
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline