Astran bensaluukku ei avaudu

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
parasauto
'Agila'

Astran bensaluukku ei avaudu

Viesti Kirjoittaja parasauto »

Omistan vuoden 2001 mallia olevan Opel Astran ja tänään tankille mennessä bensaluukku ei suostunut avautumaan ei sitten millään. Onkohan tässäkin muuten niin karvalakkimallissa jotenkin keskuslukituksen takana. Itse en ole asiaan kiinnittänyt koskaan huomiota, kun aina tankatessa auton ovethan ovat itse asiassa auki. Olen siinä uskossa, että luukun pitäisi avautua oli ovet lukossa tahi kiinni. Epäilen, että joku on pikaliimalla voidellut luukun ympäryksen. Onko jollakulla tietoa asiasta?

Ei näemmä kukaan tiedä, joten nyt lähden hakemaan rautakankea...
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astran bensaluukku ei avaudu

Viesti Kirjoittaja kcl »

On keskuslukituksen takana. Takakontin puolelta jostakin luukusta (kun en muista millaisia luukkuja Astrassa on) pääsee hyvin käsiksi solenoidiin joka lukitsee tankin luukun kiinni. todennäkoisesti huono kosketus tai sitten itse solenoidi tullut tiensä päähän. http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira ... motor.html
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
parasauto
'Agila'

Viesti Kirjoittaja parasauto »

Kiitos neuvosta! En ole koskaan ilmeisesti koskenut bensaläppään silloin, kun ovet ovat lukossa. Luulin tosissaan, että kakarat ovat liimanneet luukun kiinni. Irroitimme takaluukun seinämän sisälle sijoituten mustan mötikän ja nyt avautuu luukku taas. Ja matka jatkuu! Kiitos!
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

:peukku:
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Vastaa Viestiin