c20xe ja kestavyys ?
c20xe ja kestavyys ?
Ihan mielenkiinnosta kiinnostaisi noin yleisesti tietaa etta missa kilometreissa muut on joutuneet mitakin vaihtamaan. esimerkiksi, kytkinta, bensapumppua, kansiremonttia yms. Oma c20xe A vectra 16v GT ajettu 371tkm ja ikina ei ole kantta remontoitu millaan tavalla, bensapumppukin alkuperainen, kytkin vaihdettu 7tkm sitten. Pitaisiko mun nyt panikoida ja tehda joku kansiremontti tuohon kun auto kay kuin autokaupasta ostettu ? ei syo oljya,nesteita tippaakaan.
Re: c20xe ja kestavyys ?
Mitä sitä ehyttä ja toimivaa korjaamaan.
Tässä erään vastaavan Vectran tarina, 483tkm:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
Tässä erään vastaavan Vectran tarina, 483tkm:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
tyhmä kysymysDanceward kirjoitti:Pitaisiko mun nyt panikoida ja tehda joku kansiremontti tuohon kun auto kay kuin autokaupasta ostettu ?
ootko ite ajanu muka noi kaikki kilometrit?
painimet nakuttaa varmasti jo vähemmillä kilometreillä.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Painimien kestoon vaikuttaa paljon käytetty öljy ja vaihtoväli.
Itsellä meni 200tkm huitteilla vaihtoon.
Kytkinrempan tein ~250tkm kohdilla, vaikka edellinen omistajakin oli kykän vaihtanut paria vuotta aiemmin.
Omaan remppaan syynä oli väsähtänyt paineasetelma. Levyssä oli pintaa vaikka hurumycket jäljellä.
Bensapumpun kohdalla en kilsoja muista. Joskin turhaan tuli vaihdettua, kun vika oli muualla. Hyvällä todennäköisyydellä pumppu on vieläkin käytössä jossain.
Varmasti en tietty voi sanoa, mutta tietääkseni tuosta omasta pannusta ei ole pipoa nostettu pois ja kilsoja kohta 300tkm.
Ajattelin kyllä mielenkiinnosta jossainvaiheessa ottaa padan auki ja katsoa missä kunnossa sisuskalut on.
Itsellä meni 200tkm huitteilla vaihtoon.
Kytkinrempan tein ~250tkm kohdilla, vaikka edellinen omistajakin oli kykän vaihtanut paria vuotta aiemmin.
Omaan remppaan syynä oli väsähtänyt paineasetelma. Levyssä oli pintaa vaikka hurumycket jäljellä.
Bensapumpun kohdalla en kilsoja muista. Joskin turhaan tuli vaihdettua, kun vika oli muualla. Hyvällä todennäköisyydellä pumppu on vieläkin käytössä jossain.
Varmasti en tietty voi sanoa, mutta tietääkseni tuosta omasta pannusta ei ole pipoa nostettu pois ja kilsoja kohta 300tkm.
Ajattelin kyllä mielenkiinnosta jossainvaiheessa ottaa padan auki ja katsoa missä kunnossa sisuskalut on.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Terve. En ole itse kilometreja noin paljon ajannut. auto ollut 3 omistajalla, esimmainen ajoi 0-250tkm, toinen 250-365 ja itse ajanut 7 tuhatta._Jape_ kirjoitti:tyhmä kysymysDanceward kirjoitti:Pitaisiko mun nyt panikoida ja tehda joku kansiremontti tuohon kun auto kay kuin autokaupasta ostettu ?
ootko ite ajanu muka noi kaikki kilometrit?
painimet nakuttaa varmasti jo vähemmillä kilometreillä.
Tiedan etta naita siihen autoon ei ole tehty. Tietenkin painimet nakuttaa vahan, auton kun ostin niin kaynnistaessa muutaman sekuntin jaakylmana, ja kun vaihdoin oljyt 5-30 niin nyt kylmana hieman kauemmin. tuo "nakutus" on kuitenkin 200 kertaa pienempi aani mita kylan 200tkm ajetuista teinibemareista lahtee. ensi kerralla taytynee laittaa hieman jaykemmat oljyt kuin tuo 5-30. ja sen tiedan, etta autoon on vaihdettu oljyt max 10tkm valein
5W-40 ja öljynvaihdon yhteydessä joko forte motor flush, tai sitten STP:n motor flush käsittely.
Pysyy painimetkin puhtaana.
Pysyy painimetkin puhtaana.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri