Omega a ei starttaa lämpimänä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
naaka
OCF Member 2017

Omega a ei starttaa lämpimänä

Viesti Kirjoittaja naaka »

Mun omega on kiukutellut lämpimänä starttaamista avaimella, toisin sanoen silloin kun hytin lämmöt nousee... Talvella toimii kuin ei mitään mut kun kesä aurinko lämmittää niin eipä lähde. Virtalukolta mittausteni mukaan lähtee heräte mut ei päädy perille. Startin päästä lähtee käyntiin ja mun mielestä silloin kojetaulusta tai sieltäpäin kuuluu naksaus. Ja toimii myös niin että antaa nopean herätteen startin päästä, ja taas lähtee avaimella... Kerran... Että onko siellä jossain rele vai mikä pätkii? Auto on vm-92 alkuperältään 3000 24v automaatti, nykyään 4000 Irmscher manuaali.
Nizuxiini
OCF Member 2019

Re: Omega a ei starttaa lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

jos mittariston lähettyvillä naksuu, niin virtalukonpohja kannattaa tsekata, uus ei edes kymppiä maksa. =)
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
esu
OCF Member 2017
Viesti:

Re: Omega a ei starttaa lämpimänä

Viesti Kirjoittaja esu »

naaka kirjoitti:Mun omega on kiukutellut lämpimänä starttaamista avaimella, toisin sanoen silloin kun hytin lämmöt nousee... Talvella toimii kuin ei mitään mut kun kesä aurinko lämmittää niin eipä lähde. Virtalukolta mittausteni mukaan lähtee heräte mut ei päädy perille. Startin päästä lähtee käyntiin ja mun mielestä silloin kojetaulusta tai sieltäpäin kuuluu naksaus. Ja toimii myös niin että antaa nopean herätteen startin päästä, ja taas lähtee avaimella... Kerran... Että onko siellä jossain rele vai mikä pätkii? Auto on vm-92 alkuperältään 3000 24v automaatti, nykyään 4000 Irmscher manuaali.

Kyllä siellä on startille rele ! Löytyy kuskin jalkotilasta sulake rasian takaa, siellä on piilossa releitä. Itellä ainakin tos -93 mallissa 5 kpl,ja yksi rele kanta tyhjä. Eli 6 kantaa yhteensä.
Käsiksi pääset ala kautta irroittamalla sen jalkotilan ylä puolisen pahvin. Mut ahdasta on :)
Taikka irroitat sulakerasian,ne 2 ruuvia auki,ja vedät varovasti rasian alas ja taaksepäin. Pitäs tulla reilusti sieltä ulos.
Sitten näät siitä jo ne rele kannat mitkä siel takana piilossa. Sekin lähtee sieltä koko rele systeemi,kun irroittaa kaks ruuvia siitä. Senkin siis voit vetää siihen näkyville, ja pääset helposti käsiksi releisiin.
Startin rele on siinä mustassa pohjassa. 4 napainen,12v 70a, gm 90357986.
siellä oletan että löytyy tälläiset kannat: 2 vihreetä,1 musta,1 sininen,1keltainen,1lila.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Vastaa Viestiin