Astra G:ssä puhaltaa roskia sisään...
-
Fittiville
- 'Senator'

- Viesti:
Hanskalokero irti ja siellä näkyy vasemmalla n. 15cm x 5cm luukku (3 pientä kiinnitysruuvia). Ruuvit irti ja ylä- ja alreunoista muovikielekkeitä vääntämällä luukku lähtee pois. Suodatin löytyy sieltä.
Se, osaako kokematon vaihtaa suodatinta, on vaikea sanoa, koska itse olen joutunut korjaamaan kolme ammattilaisen asennusta jälkeenpäin.
Se, osaako kokematon vaihtaa suodatinta, on vaikea sanoa, koska itse olen joutunut korjaamaan kolme ammattilaisen asennusta jälkeenpäin.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Joo näin se on, Opelin miehet ei ole vielä kertaakaan laittanu suodatinta oikeisiin uriin ja aina tulee moskaa sisälle. Ei auta vaikka mainitsee huollossa asiasta, aina sama juttu. No tuleepahan rutiini siihen hommaan...Se, osaako kokematon vaihtaa suodatinta, on vaikea sanoa, koska itse olen joutunut korjaamaan kolme ammattilaisen asennusta jälkeenpäin.
Astra G sport 2.0 16v
Toissapäivänä vaihdoin ja taisi olla 4 ruuvia. On kyllä sangen hankala vaihtaa/saada oikein paikoilleen. Imuria kannattaa käyttää kunnolla. Mulla ei oltu varmasti edes vaihdettu sitä huollossa. Oli sen verran roskia. Suodattimen puoleenväliin asti roskaa. Vinkiksi ekakertalaiselle: kokeile kädellä missä ura kulkee ennen uuden asennusta. Sit vaan käsi suotimen etupuolelta sisään ja painaa sen "näkymättömän" pää uraansa.
Kyseessä on kai jonkinlainen tyyppivika Astrassa. Viime kesänä vaihdoin suodattimen kerran itse ja toisen kerran Metro-Auto teki sen. Tulos oli edelleen sama. Koivunsiementä kabiini täynnä. Tänä kesänä huollossa taas uusi suodatin ja edelleen siementä lensi entiseen malliin. Kanavat imuroitiin joka kerralla suodattimenvaihdon yhteydessä.
Raitisilmasuodatin on painepuolella, mikä on aika älytön konstruktio. Roskat löytävät silloin helpommin raon mennä suodattimen ohi jostain.
Paras korjaus asiaan on asentaa hyttysverkon tapainen suodatin sinne imupuolelle konepellin alle estämään rojujen pääsy putkistoihin.
Muistaakseni sinne konepellin alle on olemassa ihan Opelinkin tekemä tiheämpi roskaritilä. Se alkuperäinen kun on tiheydeltään vankilan kaltereiden tasoa.
Tän korjauksen jälkeen loppui ainakin multa ongelma.
Astra G 2.0 Sport -99
Raitisilmasuodatin on painepuolella, mikä on aika älytön konstruktio. Roskat löytävät silloin helpommin raon mennä suodattimen ohi jostain.
Paras korjaus asiaan on asentaa hyttysverkon tapainen suodatin sinne imupuolelle konepellin alle estämään rojujen pääsy putkistoihin.
Muistaakseni sinne konepellin alle on olemassa ihan Opelinkin tekemä tiheämpi roskaritilä. Se alkuperäinen kun on tiheydeltään vankilan kaltereiden tasoa.
Tän korjauksen jälkeen loppui ainakin multa ongelma.
Astra G 2.0 Sport -99
Onko suodattimissa muuten eroja? Muistelin nähneeni jossain kahta eri mallia myytävänä, toinen ilmastoituun ja toinen ilman ilmastointia. Toisekseen, suodatin tuntuu olevan aika veltto, taipuu helposti. Onko kellään kokemusta aktiivihiilellä varustetusta suodattimesta?
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.