manuaali -> automaatti ***TOIMII***
manuaali -> automaatti ***TOIMII***
Terve!
Mun x20xev b1 vectrassa on viitosvaihde rikki ja muut menossa rikki.
Tilalle tulee automaatti, laatikon saan huomenna.
Automaatti on x20xev koneisesta b vectrasta myös.
Onko joku koskaan tehnyt tällasta muutosta??
Kaipaisin tietoa että mitkä osat eroaa toisistaan jos onkin automaattilaatikko.
- Ainakin eculle menee enemmän johtoja sieltä laatikon kyljestä/päältä ( onko kuitenkin sama ecu )?
Pitääkö käyttää automaatin johtosarjaa eculle?
- Tietenkin vaihdekeppi menee vaihtoon automaatin on vaijerilla ja ihan erinlainen
- Myös syyläri on erinlainen, laatikon öljynjäähdytys menee siihen.
Tän voi vissiin jättää pois ja tehdä ehkä myöhemmin joku oma lauhdutus koska mun manuaalissa on ilmastointi ja senkin syyläri on erinlainen.
- Jarrupolkimelle joku anturi?
Entäs muuta? Ei laatikolla omaa mitään ecua ole mikä sitä ohjaa?
Entäs se "talvinappi", meneekö sieltä vaan piuha laatikkoon vai ecuun vai miten?
Mittaristoa en vaihda, sitä ei edes tarvi se näytti olevan ihan sama manuaalissa/automaatissa.
Jos joku osaa jotain vastailla niin olen kiitollinen.
Haen laatikon lauantaina olisin iloinen jos kaikki osat sais kerralla.
Mun x20xev b1 vectrassa on viitosvaihde rikki ja muut menossa rikki.
Tilalle tulee automaatti, laatikon saan huomenna.
Automaatti on x20xev koneisesta b vectrasta myös.
Onko joku koskaan tehnyt tällasta muutosta??
Kaipaisin tietoa että mitkä osat eroaa toisistaan jos onkin automaattilaatikko.
- Ainakin eculle menee enemmän johtoja sieltä laatikon kyljestä/päältä ( onko kuitenkin sama ecu )?
Pitääkö käyttää automaatin johtosarjaa eculle?
- Tietenkin vaihdekeppi menee vaihtoon automaatin on vaijerilla ja ihan erinlainen
- Myös syyläri on erinlainen, laatikon öljynjäähdytys menee siihen.
Tän voi vissiin jättää pois ja tehdä ehkä myöhemmin joku oma lauhdutus koska mun manuaalissa on ilmastointi ja senkin syyläri on erinlainen.
- Jarrupolkimelle joku anturi?
Entäs muuta? Ei laatikolla omaa mitään ecua ole mikä sitä ohjaa?
Entäs se "talvinappi", meneekö sieltä vaan piuha laatikkoon vai ecuun vai miten?
Mittaristoa en vaihda, sitä ei edes tarvi se näytti olevan ihan sama manuaalissa/automaatissa.
Jos joku osaa jotain vastailla niin olen kiitollinen.
Haen laatikon lauantaina olisin iloinen jos kaikki osat sais kerralla.
Re: b vectra manuaali -> automaatti / x20xev
ECUlle menee 4 johdinta. Toista pitkin menee moottorin kierroslukutieto vaihteistolle ja toinen signaali menee myös ABS - jarrujen boxiin, yksi on maajohto ja viimeistä en tiedä.
ECU on sama ja nuo tiedot ovat todennäköisesti jo olemassa... mahdollisesti tuota yhtä tuntematonta lukuunottamatta
Automaatin johtosarjaa ECUlle ei välttämättä tarvitse, mutta saattaa helpottaa työtä.
Laatikolla on oma ohjainlaite.
ECU on sama ja nuo tiedot ovat todennäköisesti jo olemassa... mahdollisesti tuota yhtä tuntematonta lukuunottamatta
Automaatin johtosarjaa ECUlle ei välttämättä tarvitse, mutta saattaa helpottaa työtä.
Laatikolla on oma ohjainlaite.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Kiitos!
Miten helkkarissa toi vaihdelaatikko tulee tuolta pois.
Kaikki on purettu muttei mahu yläkautta eikä alakautta
Pitääkö apurunko purkaa? Siinä on syylärit ja kaikki perkeleet kiinni..
Kyllä se apurungon joutuu purkaan. Ainakin näin on manuaalin kanssa ja en usko että automaatin kanssa pääsis helpommalla.adix kirjoitti:Kiitos!
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
joo siis kaikki ohjaustangon hommat ja koiranluut ja kaikki. vittu mikä homma.
otan koko koneen irti kun se ei oo enää kun yhellä kiinnikkeellä ja letkut sun muut.
jos oisin tienny niin ois jääny ehkä tekemättä.
hyvin menee tää viikonloppu taas
otan koko koneen irti kun se ei oo enää kun yhellä kiinnikkeellä ja letkut sun muut.
jos oisin tienny niin ois jääny ehkä tekemättä.
hyvin menee tää viikonloppu taas
muille tiedoksi niin laatikon kiinnitykset on erit eli ne pitää vaihtaa ja ei se uus loota mee ees yläkautta sinne.
Re: manuaali -> automaatti ***APUA UUS LAATIKKO EI TOIMI***
Kirjotetaas uusiks.
Asensin automaattilaatikon tohon vectraani ja nyt se ei toimi.
Öljy ei laatikossa kierrä, testasin sen sillä että otin lauhduttajan paluuletkun irti laatikon kyljestä ja laitoin auton käyntiin ja vaihtelin vaihteita siellä kopissa. Kun menin kattelemaan taas auton alle niin ei sieltä ollu mitään valunu..
Laatikko ei siis pyöri?
Onko nyt mahdollista että olen asentanut jotenkin väärin tämän laatikon?
Laatikko oli -96 mallisesta b vectrasta x20xev koneella ja mulla on sama mutta -98 vuosmallinen.
Asensin startin kehän ja mikä onkaan turbiini siihen moottoriin ja sitten laatikko siihen kiinni.
Laatikko oli todella tiukka asentaa mutta meni se pikkuhiljaa kun ruuvaili vuorotellen eripuolilta moottoria kiinni pultteja.
Öljy ei laatikossa kierrä, testasin sen sillä että otin lauhduttajan paluuletkun irti laatikon kyljestä ja laitoin auton käyntiin ja vaihtelin vaihteita siellä kopissa. Kun menin kattelemaan taas auton alle niin ei sieltä ollu mitään valunu..
Laatikko ei siis pyöri?
Laatikko oli -96 mallisesta b vectrasta x20xev koneella ja mulla on sama mutta -98 vuosmallinen.
Asensin startin kehän ja mikä onkaan turbiini siihen moottoriin ja sitten laatikko siihen kiinni.
Laatikko oli todella tiukka asentaa mutta meni se pikkuhiljaa kun ruuvaili vuorotellen eripuolilta moottoria kiinni pultteja.
ei saatana ethän trolllaa hyvää foorumia?adix kirjoitti:Kirjotetaas uusiks.
Laatikko ei siis pyöri?
ei ikinä saa laittaa laatikkoa paikalleen sillälailla että kiristetään se pulteilla perille. se pitää työntämällä loksauttaa paikalleen perille asti ja sitte vasta
asennella pultit.
pikkusen epäilyttää että mahtaa olla joku paikka särki jos väkisin puristetaan loota kiinni.
ite en ois alkanu tuommosta operaatiota tekemään koskaan että vaihdan manuaaliaskin tilalle automaatin.
Ootko nä muistanu laittaa sinne laatikkoon ensinnäkään sitä öljyä?
tuossahan vois olla jotaki semmosta että turbiini ei oo ollu pooreillansa ja sitte oot sen pulteilla vetäny paikalleen. ehkä..
- sepse
- OCF Member 2023

Sori
se turbiini hajos juuri siinä asennusvaiheessa tai öljypumppu
Sitä ei saa missään nimessä asentaa koneeseen ja sitte vasta laatikkoa / se on oltava laatikossa sekä irrottaessa että kiinnittäessä , avataan pultit vetolevystä irrottaessa .
Jos se on ollu pois laatikosta asennetaan kiertämällä varovasti , loksahtaa 3 loksausta kohti laatikkoa kunnes on varmasti pohjassa ja siihen löytyy mittakin ja sitten kaavelin pultit kiinni ja viimex vetolevyn pultit .
Kirjotimma samaan aikaan samat asiat
Seppo
Sitä ei saa missään nimessä asentaa koneeseen ja sitte vasta laatikkoa / se on oltava laatikossa sekä irrottaessa että kiinnittäessä , avataan pultit vetolevystä irrottaessa .
Jos se on ollu pois laatikosta asennetaan kiertämällä varovasti , loksahtaa 3 loksausta kohti laatikkoa kunnes on varmasti pohjassa ja siihen löytyy mittakin ja sitten kaavelin pultit kiinni ja viimex vetolevyn pultit .
Kirjotimma samaan aikaan samat asiat
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
no seppo luki hieman tarkemmin ja kyllä nyt on loota rikki, itse en hoksannut ollenkaan että siellä luki näin:
"asennettu vetolevy moottoriin=> sitten turbiini vetolevyyn => ja sitten vaihteisto turbiiniin.."
nyt on loota sökö eli se ei ole ollut pooreillansa ja pitää asentaa juuri kuten seppo tuossa ylhäällä neuvoo.
"asennettu vetolevy moottoriin=> sitten turbiini vetolevyyn => ja sitten vaihteisto turbiiniin.."
nyt on loota sökö eli se ei ole ollut pooreillansa ja pitää asentaa juuri kuten seppo tuossa ylhäällä neuvoo.
Jeps, lootasta on nyt öljypumppu sökö. Jos turbiini ei ole ihan pohjassa ja pumpun booreilla, se pukkaa pumpun halki kun kiristää pultit.
Eikös loota asenneta niin et turbiini on lootassa kunnolla ja sitten tähdätään turbiinin pultit vetolevyyn ja loota kiinni lohkoon?
Eikös loota asenneta niin et turbiini on lootassa kunnolla ja sitten tähdätään turbiinin pultit vetolevyyn ja loota kiinni lohkoon?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
sitä turbiiniahan pitäs voida pyörittää ja hakea vetolevyn ja turbiinin pultinreiät kohdalleen vaikka vaihteisto on kiristetty lohkoon.Juho M-P kirjoitti:Jeps, lootasta on nyt öljypumppu sökö. Jos turbiini ei ole ihan pohjassa ja pumpun booreilla, se pukkaa pumpun halki kun kiristää pultit.
- sepse
- OCF Member 2023

Juurikin näin aina siellä on reikä mistä ruuvvarilla käännetään .
Tuo ohje siis yleis ohje asennukseen ja purkuun pitäis saada tonne vihjeisiin , kaikki eivät vielä tiedä tomaatin kasvatuksen perus ohjeita .
Seppo
Tuo ohje siis yleis ohje asennukseen ja purkuun pitäis saada tonne vihjeisiin , kaikki eivät vielä tiedä tomaatin kasvatuksen perus ohjeita .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
voiko sen öljypumpun vaihtaa ilman että irrottaa laatikkoa taas?
3loksahdusta nimenomaan kuulu pultteja kiristäessä.
hehe sieltä reijästähän mä turbiinin kiristinki, mutta en ois arvannu että se tulis ensin laatikkoon kiinni kun ajattelin sitä vähänkun vauhtipyöränä.
Joo todellakin pitäis saada ohjeet osioon tuosta..
3loksahdusta nimenomaan kuulu pultteja kiristäessä.
hehe sieltä reijästähän mä turbiinin kiristinki, mutta en ois arvannu että se tulis ensin laatikkoon kiinni kun ajattelin sitä vähänkun vauhtipyöränä.
Joo todellakin pitäis saada ohjeet osioon tuosta..
- sepse
- OCF Member 2023

Öljypumpun vaihto - laatikko pois- hinta sama kun käytetyn ehjän laatikon
Ja mulla kin olis A1 automaattii 2.0 ne koneeseen mutta 99% että ei taida käydä tuohon vaikka mitä tekis .
Seppo
Ja mulla kin olis A1 automaattii 2.0 ne koneeseen mutta 99% että ei taida käydä tuohon vaikka mitä tekis .
Seppo