Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
vanhalla oon itse aina laittanut eikä ole muutaman sadan tuhannen kilsan (kaikki koneet yhteensä) aikana ongelmia ollut. Rakennekin on kyllä mielestäni sellainen että voi aivan hyvin käyttää vanhaa...
Moottorityypistä riippuu,,mutta erittäin epätodennäköistä.Ainakin omassa 2.0 dtissä latauksen valo syttyy ja ohjaustehostus katoaa,tuossa kyllä ymmärtää pysäyttää auton.Jako ei sekoa.
En nyt ihan näiltä puheilla usko että se jako autmaattisesti sekoaisi MV6stakaan,jos muutama tapaus on ollut ne on marginaalisia.
TJT kirjoitti:
jjvirtan kirjoitti:vanhalla kans,,siinähän on se kiila jolla pyörii pultti vaa pitää pohjassa.Kaii tuo jättipultti isolla momentilla on liioittelua.
Ei se liioittelua ole.
Ei ole yksi tai kaksi konetta, josta pultti on löystynyt ja jakopää sutaissut tyhjää.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
jjvirtan kirjoitti:Moottorityypistä riippuu,,mutta erittäin epätodennäköistä.Ainakin omassa 2.0 dtissä latauksen valo syttyy ja ohjaustehostus katoaa,tuossa kyllä ymmärtää pysäyttää auton.Jako ei sekoa.
En nyt ihan näiltä puheilla usko että se jako autmaattisesti sekoaisi MV6stakaan,jos muutama tapaus on ollut ne on marginaalisia.
Jos (hammas)hihnapyörä pääsee löystyneen pultin takia sutaisemaan kampuran päässä tyhjää, niin jako on aivan varmasti sekaisin
Siinä vaiheessa kun varoitusvalot syttyy, on vahinko jo tapahtunut.
Ettet nyt sotke apulaitehihnapyörään?
Pointti olikin lähinnä se, ettei se helvetin iso momentti ole turhaan. Vanhalla pultilla itsekin olen aina kasannut ongelmitta.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
jjvirtan kirjoitti:Moottorityypistä riippuu,,mutta erittäin epätodennäköistä.Ainakin omassa 2.0 dtissä latauksen valo syttyy ja ohjaustehostus katoaa,tuossa kyllä ymmärtää pysäyttää auton.Jako ei sekoa.
Jos (hammas)hihnapyörä pääsee löystyneen pultin takia sutaisemaan kampuran päässä tyhjää, niin jako on aivan varmasti sekaisin
Siinä vaiheessa kun varoitusvalot syttyy, on vahinko jo tapahtunut.
Ettet nyt sotke apulaitehihnapyörään?
Pointti olikin lähinnä se, ettei se helvetin iso momentti ole turhaan. Vanhalla pultilla itsekin olen aina kasannut ongelmitta.
vähän erisysteemi noissa dieseleissä kun stefa on heti hihnapyörän takana ja ketju hoitaa jakohommat siellä stefan takana
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i