Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kysyisin että minnekä asti lämmöt nousee esim matka-, ja kaupunkiajossa, riippuu tietysti termarista . Itselläni nousee puoleen väliin 0 ja 90 astetta matka-ajossa (kesällä) talvella ei nouse kun viisarin yli sinisen tolpan. Taas kaupunki ajossa lämmöt on kesät talvet noin 50-80 astetta ja jos antaa pyöriä paikallaan niin nousee 90:neen ja sit menee flekti päälle. Itselläni 2.0i 8v A-Vectra
mulla on aina 90 lämmöt on keli mikä tahansa.... ja jos käy yhtään paikallaan nii nousee yli 90 ja lyö flektin päälle. en tiiä et onko mulla termarissa jotain vikaa kun käy noin kuumana... tarvis tutkia asia.
Mulla kesällä ja talvella maantiellä mittarin mukaan 90 ja kesällä kaupungissä n.94. Flekti lähtee mittarin mukaan päälle 98 ja pois n.92. Kone 2.0 ekotek
Kesällä kaupungissa vähän reilu puolen välin ja jos joutuu valoihin pitkäksi aikaa tai on muuten vaan paikallaan niin suht nopeesti rupee flekti huutamaan. Talvella vähän päälle sinisen nousee viisari. Auto siis 2.0i -89. Kaverilla samanikäinen ja samalla koneella, niin hänellä lämmöt on korkeammalla eli ne on koko ajan 90 tuntumassa.
Talvella ei lämmöt nouse kuin hieman yli sinisen tolpan (matka ja kaupunki). Pitää käyttää paikallaan aika kauan että flekti lähtee päälle. Kesällä nousevat sitten matka-ajossakin lähelle 90:tä ja kaupungissa aika lähelle flektin pyörimisrajaa. Joskus on ruuhkassa jopa flekti lähtenyt päälle tämän kesän helteillä...
Mulla on A 1.6i Kat -95 ja lämmöt pyörii normaalisti 95 tai viisarin alle, mutta pysähtyessä sata, jolloin ei kyllä ropellit vieläkään pyöri vaikka katalogi niin väittääkin...
20SEH, -89.
Lämpömittarin viisari näytti alkuaikoina vähän yli sinisen, mutta sitten kyllästyin ja vaihdoin termostaatin, jonka jälkeen lähes aina 98-100, paikallaan nousee noin 105-110, jolloin flekti päälle, tippuu 98. Onko tämäkään nyt sitten hyvä... Alkuperäisvaraosa.