Vectran vasemman takaoven k-lukko teki lakon oven ollessa lukittuna "takalukkoon". ovea ei siis saa auki edes sisäpuolelta. Vika on joko oven lukossa tai johdoissa... kummastakohan kannattaisi etsiminen aloittaaa vai kannattaako homma delegoida suoraan Opelhuollolle.
On noissa keskuslukon solenoideissa (lukkolaiteessa) vikoja ollut, muta eihän se johdonkaan katkeaminen tietysti mahdotonta ole. Eihän siinä mitään menetä kun nappaa verhouksen irti ja katsoo mitä siellä on tapahtunut. Ikävämpi tietysti irroitaa se pahvi kun ei saa ovea auki...
Omegassa ainakin on huonosti suunnitellut haitariputket ovien ja korin välissä. Siis ne joissa johdot kulkee. Mulla on hämminkiä vasemman takaoven kanssa, keskuslukko ei toimi ja radiokin lakkaa välillä kuulumasta, kun takaovea aukaisee.
Jos Vectrassa on samaa ongelmaa niin vika vois olla siellä. Sekin on tietysti hankala tutkia kun ovi on lukossa. Mutta kun saat auki niin tarkista missä kunnossa johdot putkessa on.
Noniin! Nyt minun autosta meni apukuskin keskuslukko rikki! Onkohan kukaan vielä keksinyt millä sen oven saa auki, kun tuo ovipahvi on aika hankala purkaa oven kiinni ollessa? Vai pitääkö tässä alkaa rikkomaan ovipahvia? Ei viitsis, kun sekin varmaan maksaa hunajata...
Eiköhän sieltä Jyväskylän seudultakin löydy joku osaava autovaras joka sen muiluttais auki. Jämsässä poliisit avas pakkausvanteella kaverin auton oven kun oli hukannu avaimet.
Nyt on lukko taas kunnossa! Jouduin purkamaan oven sen kiinni ollessa, ovipahvin sai väännettyä sen verran raolleen että pääsin kädellä "räveltämään" keskulukon moottoria. Jonnekkin kun sörkin sormella, (en nähnyt kunnolla sinne sisään) niin kokeilin ovenkahvasta ja ovi aukesi! Sitten mittasin tuleeko piuhaan virtaa, ja näytti tulevan. No, vika on siis lukon moottorissa. Ei muuta kuin irti, ja lukko levälleen. Sisällä ei ole muuta elektroniikkaa kuin mikrokytkin ja moottori. Mittasin kytkimen, ja se olikin rikki. Tinasin sen irti, ja mittasin uudestaan, niin se olikin alkanut toimimaan kun olin sitä "rämpännyt". No, ei muuta kuin tinasin sen takaisin, ja pistin lukon paikalleen. Nyt keskuslukko pelaa taas normaalisti. Säästöä tuli varmaankin yli 200€!
No niinpä, mutta kun sitä ei siihen hätään ollut kourassa. Ei ole kovin kiva ajaa autolla ilman että ovi pysyy kiinni 22 km! Eli kun se alkoi pelaamaan, niin ajattelin että kyllä se ainakin hätäapuna pelaa...