Omega -94 2.5td lähtee kylmänä huonosti käymään

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
GSR
'Kadett'
'Kadett'

Omega -94 2.5td lähtee kylmänä huonosti käymään

Viesti Kirjoittaja GSR »

Terveppä terve tännekkin.

Tuli ostettua tollanen farkkuomppu automaatilla varustettuna ja sentakia tännekkin tuli rekisteröityä. Oon huomannu sellaisen vian että kone pyörii kylmänä (kun seissyt useamman tunnin) mutta vaatii aina tuplahehkun ennenkuin edes lupaa, ja ei jää käymään ekalla kertaa kun hörähtää tulille, vaatii useamman hehkun+startin ennenkuin jaksaa jäädä käymään, ontuen kylläkin. Ekana aamuna jouduin pistämään apusähköllä tulille, kun pakkasta oli ~20 astetta.

Vaikuttaa että hehku ei toimi niinkuin pitäisi. Hehkun merkkivalo syttyy jokaisella kerralla, niin kylmänä kuin lämpimänäkin ja palaa yhtä kauan, oli moottori sitten kylmä tai lämmin. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa joitain hehkutulppia, on tietysti mahdollista että nyt on loputkin vanhat hehkut finaalissa, mutta olin lukevinani yhdeltä foorumilta että automaatissa on eri hehkut kuin manuaalissa. Kävi mielessä että onko kaveri nyt lykännyt manuaalin -version hehkut paikoilleen. Vai onko mahdollista että vika on lämpötila-anturissa. Ja mistä ko. anturi löytyy?

Kaikki vinkit otetaan lämmöllä vastaan. Olis se ihan kiva että vois aamusin ja töistä lähtiessä olla luottavaisin mielin että auto lähtee aina käymään.
hukka
OCF Member 2019

Re: Omega -94 2.5td lähtee kylmänä huonosti käymään

Viesti Kirjoittaja hukka »

pyöriihän siirto pumppu hehkuttaessa (tankissa)?
vuotaako suuttimien paluuputket aiheuttaa samallaisia oireita.
tuleeko hehkuille todellisuudessa virta ja tietysti itse hehkut (vaihtaminen vaatii imusarjan irroituksen).

en ainakaan minä ole kuullut että automaatti ja manuaali olisi eri hehkuilla missään vehkeessä (motonet ei ainakaan myy kuin kahden merkkisiä hehkuja ko.koneeseen).
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
GSR
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja GSR »

Siirtopumppu hurisee kun virrat kiertää päälle, suuttimien ohikiertoletkut näyttää kuivilta. Vois olla viisain veto vaihtaa kaikki hehkut suosiolla.
MantaGsi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Jakoketju venynyt ja pumpun ajoitus pielessä, hehkut kyrvähtäny... tossa alkuun.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Vastaa Viestiin