Niin, huomasin ilokseni, että tuo rakas mosseni Vectra C 2T 2006 vuotaa hiukan öljyä kuskin puolelle ja kohta on apaut enemmän keulan suunnalla moottoria ja öljy lienee moottoriöljyä... tai sit jotain muuta. Outoa on se, et ei vuoda koko aikaa ja vuotoa on tullut, kun auto on päivät hallissa, mutta ei joka päivä. Omalla pihalla olevassa parkkiruudussa en ole öljyä havainnut tai sit sitä on vaan niin vähä, etten ole huomannut. Oon yrittänyt keulasta kurkkia auton alle ja mitään märkää etc. ei ole näkynyt. Kävi vaan mielessä, että kaipa tuo olis sitä öljyä auton pohjaa pitkin valuttanut.
Auton olen omistanut reilu kaksi vuotta ja aina olen käyttänyt öljynä Mobil 1 rally formula 5W-50, joka lienee täyttä kuraa kyseiselle myllylle. Nyt hankin sit Mobil 1 ESP Formula 5w-30 öljyä, joka on kaiketi parempi valinta. Mutta kuitenkin....mistäköhän hauskasta voisi tuon vuodon suhteen olla kysymys?
Niin ja jos joku näppärä välineet, taidon ja mestan omaava osais/haluais/viittis jeesata, niin tarttis Veccuun vaihtaa etulevyt paloineen, tulpat ja öljyt+suodatin. Tästä voi laittaa yv:tä, niin keskustellaan lisää.
z20net pieni öljyvuoto
z20net pieni öljyvuoto
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland