mv6 96vm ar35 automat laatikon öljypohjien kasaus kunnolla!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jomppa-88
'Senator'
'Senator'

mv6 96vm ar35 automat laatikon öljypohjien kasaus kunnolla!

Viesti Kirjoittaja Jomppa-88 »

Eli tänään ois aika korjailla edellisen omistajan vaihtamat automaattiaskien öljypohien tiivisteet ( vaihdettu reilu vuosi sitte öjyjen kera ).
Tulee reilumpana vuotona pohjien/tiivisteiden välistä, pienemmässä pohjassa näytti olevan korkkinen ja isomassa semmonen musta normi paprutiivari ja oli kasattu punasentiivistemassan kera.
Uudet mustat tiivarit hain paikallesesta opel liikkeestä ja suottimen sekä dextron 3 öljyt.

Elikkä itse kysymykseen;

Kasaanko öljypohjat tiivisteiden kanssa tiivisteliimalla tasaisesti? hyvä tiivisteliima tähän hommaan?
pulttien kiristys kierteiden puhdistuksen jälkeen ristiin vaiko miten? 9nm kireyteen?
omega 02 farkku 2.6 elegance sport man
Deme79
OCF Member 2016

Re: mv6 96vm ar35 automat laatikon öljypohjien kasaus kunnolla!

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Itelle tuli korkkitiivisteet ja laitoin loctiten 5910 mustansilikonin molempiin pintoihin, eikä vuotanut. Rannemomenttiin kiristin ristiin.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Jomppa-88
'Senator'
'Senator'

deme79 kirjoitti:Itelle tuli korkkitiivisteet ja laitoin loctiten 5910 mustansilikonin molempiin pintoihin, eikä vuotanut. Rannemomenttiin kiristin ristiin.
Ollraids, täytyypi lähteä hakemaan mutunetistä moottorisilikonia. annoitko muuten kuivua tuon tiivistemassan kasauksen jälkeen vai laittelitko suoraan ölbät lootaan? ihtellä ollu toto wuhrtin moottori rtv-silikonia automaattipullosta niin pitä antaa kuivua vuorokauden mutta kun ei oikeen aika piissaa semmoseen :yawn:
Deme79
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Pohjat kun sain kiinni, nii samointein öljyt sisään laitoin.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Jomppa-88
'Senator'
'Senator'

deme79 kirjoitti:Pohjat kun sain kiinni, nii samointein öljyt sisään laitoin.
Thanks!
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Itse olen laittanut sekä orkkistiivisteitä ilman liimoja sekä pelkkää liimaa (loctite 5910) ja kummallakin menetelmällä on pitävää tullut, en ole odotellut kuivumista erikseen. Momentti 12Nm.

Orkkistiivisteet on kumiset mutta melko hintavat marmoritiskillä.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Jomppa-88
'Senator'
'Senator'

kcl kirjoitti:Itse olen laittanut sekä orkkistiivisteitä ilman liimoja sekä pelkkää liimaa (loctite 5910) ja kummallakin menetelmällä on pitävää tullut, en ole odotellut kuivumista erikseen. Momentti 12Nm.

No perkelu miulla nois holokrammit leimat mitkä hain mutta ei ne kumia ole mustat normi tiivarit oisko ollu jonkun 20ekua, sen takia meinasin kasatessa laittaa sormella kevyesti vaik ton edellä mainitun 5910 loktiten tai Permatex Ultra Grey tiivistesilikoni
tansju
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tansju »

Itte vetelin motonetin korkkitiivisteet paikalleen ilman ylimääräisiä massoja, rannemomentilla myös, eikä ole valutellut vajaan vuoden aikana mitään
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Jomppa-88 kirjoitti:
kcl kirjoitti:Itse olen laittanut sekä orkkistiivisteitä ilman liimoja sekä pelkkää liimaa (loctite 5910) ja kummallakin menetelmällä on pitävää tullut, en ole odotellut kuivumista erikseen. Momentti 12Nm.

No perkelu miulla nois holokrammit leimat mitkä hain mutta ei ne kumia ole mustat normi tiivarit oisko ollu jonkun 20ekua, sen takia meinasin kasatessa laittaa sormella kevyesti vaik ton edellä mainitun 5910 loktiten tai Permatex Ultra Grey tiivistesilikoni
Kumia kai ne mustat normitivarit onkin...? No, samaa tarkoittanemme silti. Itse en lähtisi sen mustan tiivisteen kanssa loctitea käyttämään, joko tai vaan ei molempia.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Jomppa-88
'Senator'
'Senator'

kcl kirjoitti:
Jomppa-88 kirjoitti:

Kumia kai ne mustat normitivarit onkin...? No, samaa tarkoittanemme silti. Itse en lähtisi sen mustan tiivisteen kanssa loctitea käyttämään, joko tai vaan ei molempia.
Okra pelkät tiivarit ja momenttoon.

Vihtu tarvinu vaihtaa mitää nosturilla öljyntäyttö proppu tylpätty ja auenu millää, tarttee hommata uus ja poraa vekka / vastakierretapilla se vanha pohjan ollessa irti pöydällä, normi 13mm avaimella oli roppu pohjassa elikä 8mm kierre entiiä sit minkälaisella nousulla on ei viittiny lähtee kusee omaa pakkiin :roll:
Vastaa Viestiin