Eli vänkärin etuovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. Vähän aikaa sitten kyseisen oven keskuslukitus lakkasi toimimasta, mutta ovi kuitenkin avautui ja lukittui muuten normaalisti. Rupesin sitten tänään irrottelemaan keskuslukon moottoria, joka oli tarkoitus siis vaihtaa. En kuitenkaan saanut uutta osaa heti tilalle, joten laitoin lukkosysteemin tankoineen vielä takaisin paikoilleen ja löin oven kiinni. Tämän jälkeen ovi ei enää auennutkaan. Yritin nykiä lukolle tulevia tankoja, mutta mitään ei tapahtunut. Oven ei ilmeisesti pitäisi olla takalukossakaan, koska aiemmin se kyllä avautui ihan normaalisti lukkomoottorin väsähtämisestä huolimatta(?)
Hakuakin koitin jo käyttää, mutta en oikein saanut sieltä vastausta. Mitähän tässä pitäisi seuraavaksi yrittää?
Vectra B:n ovi jumissa *saa poistaa*
Re: Vectra B:n ovi jumissa
Eihän tämä mitään auta, kun en muista lukkomekanismin toimintaa
Veikkaisin kuitenkin, että varsinaiselle lukitussalvalle menevää tankoa pitää painaa lukon avausta varten. Ovipahvihan sinulla sentään on jo pois paikaltaan
Vink2: Sähkölukon vika voi olla myös katkenneissa johdoissa (jopa kuskin ovessa).
Ovipahvi on tosiaan irti. Pitää kokeilla vielä painella ja heilutella nuita tankoja.
Johtovikaan en usko, koska yleismittarilla havaitsin eloa lukkomoottorin liittimestä. N. 12v jännitepulssi siellä ainakin käy ja maadoituksenkin pitäis olla kunnossa.
edit: Ei tässä mitään ongelmaa ookkaan, mulla oli vaan ovi koko ajan lukossa.
Ei sais värkkäillä näitä kovin ajatuksissaan. Ajattelin että olin muka kokeillu kaikkia lukkolaitteen tankoja eri asennoissa, mutta enpä sitten ollutkaan. Asiaan löytyi siis järkiselitys.
Tuo aukeamattomuus tuntui vaan alkuun niin käsittämättömältä, koska takalukkokaan ei ollut päällä. No nyt vaan sitten uutta keskuslukon moottoria etsimään.
Yks kysymys vielä: Tuleeko se moottori irrallaan vai koko lukkosysteemin kanssa? En sitä mötikkää vielä niin kauheasti tutkiskellut.
Johtovikaan en usko, koska yleismittarilla havaitsin eloa lukkomoottorin liittimestä. N. 12v jännitepulssi siellä ainakin käy ja maadoituksenkin pitäis olla kunnossa.
edit: Ei tässä mitään ongelmaa ookkaan, mulla oli vaan ovi koko ajan lukossa.
Yks kysymys vielä: Tuleeko se moottori irrallaan vai koko lukkosysteemin kanssa? En sitä mötikkää vielä niin kauheasti tutkiskellut.
Auttaisko tämä, sen voi ehkä korjata.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a#p1741271
Kiitos vinkistä, mutta mulla on vähän huonot mahdollisuudet ruveta räpeltämään sen lukon kans. Laiskuus vaivaa, enkä myöskään viitsisi jättää autoa ulos ovi auki joksikin aikaa. Yritän metsästää tuota osaa jostain purkuautosta vähän edullisemmin.rgs1 kirjoitti:Auttaisko tämä, sen voi ehkä korjata.
mulla vois olla siihen lukko mihin on vaihdettu uudet mikrokytkimet. heitä yv jos kiinnostaa.
opel vectra c 2,2 gts
Laitoin yv:tälmb-58 kirjoitti:mulla vois olla siihen lukko mihin on vaihdettu uudet mikrokytkimet. heitä yv jos kiinnostaa.