opel frontera
opel frontera
Eli kaverilla tuommoinen opeli 2.2 koneella. Auto nykii tasakaasulla ja herjaa egr venttiiliä. Oliko porukat ohittaneet tuota venttiiliä? Lisäksi omituinen sähkövika mittaristossa. Mittarit lähtevät toimimaan vähän ajan kuluttua kun auton käynnistää ja kun ajovalot sammuttaa niin kierroslukumittari lakkaa toimimasta. Onko siellä joku regulaattori tai kylmä juotos kun vika kyllä viitaasi siihen? Eli onko ollut samanlaisia ongelmia?
Vauhti korjaa virheet..
Re: opel frontera
Toi mittaristo ongelma taitaa olla fronteran ominaisuus, mulla B 2.2 Sportissa samat viat..
pitänee tutkia tuota mittaristoa tarkemmin kunhan kerkiää. Mutta vielä mysteeri tuo egr
Vauhti korjaa virheet..
Jos se on x22dth koneella, eli alipaineohjatulla venttiilillä niin kannattaa kokeilla seuraavaa:
Ruuvaa egr irti, putsaa karstasta ja kevyt öljy. Kokeile painaa mäntä sisään ja tuki alipaineletkun reikä painamalla sormella, jos mäntä ei palaudu alkuasentoon on ventiilin kalvo ehjä. Jos palautuu, uusi egr.
Jos tuolla ei tokene, uusi kaikki alipaineletkut. Yhteensä menee joku 5-6 metriä, yksi pätkä kerrallaan irti ja uusi tilalle. Letkun sisähalkaisija 3mm, itse tosin laitoin 2.8, aika tiukka oli.
Jos vielä oikuttelee, imusarjan putsaus seuraavaksi. Ei ole paha homma, ilmaaminen tosin kannattaa suunnitella etukäteen.
fronteraowners.co.uk osoitteesta löytyy melko kattavasti tietoa kyseisen menopelin vioista ja korjauksista.
Ruuvaa egr irti, putsaa karstasta ja kevyt öljy. Kokeile painaa mäntä sisään ja tuki alipaineletkun reikä painamalla sormella, jos mäntä ei palaudu alkuasentoon on ventiilin kalvo ehjä. Jos palautuu, uusi egr.
Jos tuolla ei tokene, uusi kaikki alipaineletkut. Yhteensä menee joku 5-6 metriä, yksi pätkä kerrallaan irti ja uusi tilalle. Letkun sisähalkaisija 3mm, itse tosin laitoin 2.8, aika tiukka oli.
Jos vielä oikuttelee, imusarjan putsaus seuraavaksi. Ei ole paha homma, ilmaaminen tosin kannattaa suunnitella etukäteen.
fronteraowners.co.uk osoitteesta löytyy melko kattavasti tietoa kyseisen menopelin vioista ja korjauksista.
Siis kyseessä X22SE. Eli taitaa olla monessa muussakin ooppelissa
Vauhti korjaa virheet..