Opel asta F 1,8 vm 95 sammui eikä käynnisty
Opel asta F 1,8 vm 95 sammui eikä käynnisty
Kävipäs tässä talvella niin että Astra päätti sammua kesken matkanteon, siis suoraan vaudhdista eiä sittemmin ole lähtenyt käyntiin. Kone kyllä pyörii mutta ei lähde käyntiin. Moottorin vikavalo vilkkuu erinäiseen tahtiin jo virrat päälle laitettaessa. Yksi korjaaja joka kävi vain vilkaisemassa autoa sanoi ettei bensapumppu pyöri, vikakoodejakaan ei saanut luettua (ei saanut yhteyttä ecu:n) . Veikkaili virtalukon pohjaa tai bensapumppua. Itse mittasin että bensapumpun sulakkeelle tulee 4,5v jännite vaikka virrat eivät olleet päällä??? Voikohan olla mahdollista? Voisikos Esim. bensapumpun rele aiheuttaa ettei lähtisi käyntiin??
Re: Opel asta F 1,8 vm 95 sammui eikä käynnisty
Voisi ... tuosta Simtecin ruiskusta en ole täysin varma, mutta useissa muissa ainakin eculle tulee jännite tuon releen kautta. Jos se ei toimi tai ei saa jännitettä, ei syty se vikavalokaan ennen starttia. Tuollainen erinäinen vilkkuminen voisi viitata siihen että jotain vikaa tuolla jännitepuolella olisi, tai miksei itse ecussakin. Mutta ennen ecun epäilyä mittailisin jännitteet tuolla releellä ja tutkisin sen toiminnan. Ja maadoitukset.
Ja jos et oo kaukana Porista niin olen lähipäivinä kokeilemassa ecun vaihtoa samanlaiseen autoon, tarkoitus pistää ajonestoa vailla oleva ecu '94 mallisesta tilalle jos se vaan sopii, ja tuolloin multa vapautuisi '95 vuosimallin ecu. Sillä pääsisi ainakin kokeilemaan jos epäilee vian olevan siinä, tosin täytyy sitten sen ajoneston takia transponderi ja sirukin ottaa kokeiluun mukaan.
Ja jos et oo kaukana Porista niin olen lähipäivinä kokeilemassa ecun vaihtoa samanlaiseen autoon, tarkoitus pistää ajonestoa vailla oleva ecu '94 mallisesta tilalle jos se vaan sopii, ja tuolloin multa vapautuisi '95 vuosimallin ecu. Sillä pääsisi ainakin kokeilemaan jos epäilee vian olevan siinä, tosin täytyy sitten sen ajoneston takia transponderi ja sirukin ottaa kokeiluun mukaan.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Ja Kah.
Vaihdoin bensapumpun releen ja auto lähti eka startilla käyntiin, myös ennen sammumista vaivannut moottorin sammuileminen tyhjäkäynnillä korjautui. Ainakin näin 2 ajopäivän perusteella.
Vaihdoin bensapumpun releen ja auto lähti eka startilla käyntiin, myös ennen sammumista vaivannut moottorin sammuileminen tyhjäkäynnillä korjautui. Ainakin näin 2 ajopäivän perusteella.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Saab 9-3 1.8i Arc '05