Philips LED päivävalot B Zafiraan

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Pegre
'Kadett'
'Kadett'

Philips LED päivävalot B Zafiraan

Viesti Kirjoittaja Pegre »

Tervehdys,

Uusi Opelin omistaja (on toi jo kolmas Opelix autohistoriassani, ollut 10 vuoden tauko Opeleissa) ilmoittautuu Foorumille. Eilen vaihdoin pappafarmari -Volvo V70:n 2006 Turbo Zafiraan. Sairaan kivan oloinen peli, hyvillä varusteilla ja mukavan pirteällä moottorilla. Ihan fiiliksissä, kohta pitää lähteä cruisailemaan auringonpaisteeseen... :D

Muutama kyssäri ensin, täällä vaikuttaa olevan asiantuntemusta roppakaupalla, joten parasta kai aloittaa oma Foorumilaisuus kyselemällä, ennekuin itse oppii Opelista riittävästi "kantapään kautta" jotta vois vastaillakin:)

Anyway, ensimmäinen kysymykseni koskee LED päivävaloja ja sellaisten installaatiota B Zafiraan.

http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/valot ... paivavalot

Varmasti joku täällä Päivävaloinstallaatioita tehnyt, eli mitä pitää ottaa huomioon, toimiiko ajovaloautomatiikka normaalisti, onko itse tehtävissä vai mieluummin mikä ois PK seudulla asiallinen paja tekemään Opelixiin asennuksen??? Ja aika monta muutakin kyssäriä... (Sama paja saisi samalla tehdä Audiojuttuja, kts toinen kyssärini CD30 säätämisestä)

Oisko se 5 vai 8 LEDinen, vai joku muu koko/malli (ei tarvii olla Philips, mutta niistä tuntuu olevan netissä Ghyviä kokemuksia...)

Kiitos avusta ja kommenteista!

/g
Zafira B Turbo Sport, OPC gear & all
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Philips LED päivävalot B Zafiraan

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Ei vaadi muuta kuin valoautomatiikan poistamisen testerillä (op-com tai tech2).
Pegre
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos.

Mutta: eikö sitten enään valoautomatiikka toimi, vai korvaako noi se jotenkin jollain hämäräkytkimellä?

Sorry tyhmä kyssäri, mutta kovasti haluaisin pitää automatiikan käytössä... Onko siihen mitään jälkiasennusmahiksia, vai onko ainoa keino automatiikan poiskytkeminen, ja manuaalioperointi?
/g
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Siis onko sulla siinä valokatkaisimessa AUTO-asento? Jos on, niin ei tartte mitään muutoksia, kaikki toimii niinkuin ennenkin.
Jos ei, niin automatiikka pois käytöstä. Päivällä palaa vaan LEDit ja illan tullen käännät itse ajovalot päälle.
Pegre
'Kadett'
'Kadett'

Moro,

Möla 0-asento (onkohan sama kuin AUTO) - ei tarvii kääntää mitään sisään vaiheessa (takavalotkin palavat 0-asennossa).

Siis haluaisin että jonkinlainen hämäräkytkin tiedottaisi että nyt aika vaihtaa ajovaloille JA myös vaihtaisi automaagisesti... :bonk:

/g
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Voithan sä jälkiasentaa AUTO-asennolla varustetun valokytkimen, jolloin hämäräkytkin sytyttää ajovalot. Vaatii toimiakseen myös automaattisesti himmenevän taustapeilin.
Pegre
'Kadett'
'Kadett'

Ok. Kiitos Zafira vastauksista!!!

Ja koska mulla ei varustuksena AUTO kytkintä, niin ei varmaankaan himmenevää peiliä...? Huh, menee vaikeaksi. Jospa duunaisi stereot kuntoon ekax ja miettisi päivävaloja vasta sitten (aika vään iloa itselle:)

/g
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Voi olla himmenevä peili ilman auto-kytkintäkin. Onko sulla siinä peilissä se vipu, jolla sen voi käntää yöasentoon?
Jos ei ole himmenevää peiliä, niin senkin voi jälkiasentaa, mutta se vaatii jo johdotustöitä.
Pegre
'Kadett'
'Kadett'

Moi, jäänyt vastaamatta aikoinaan... On se vipu, mutta en mä noita ledejä enään kaipailekaan :) Kiitos kuiteskin. Hyvää jengiä täällä Foorumilla!!!
uppokorkki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja uppokorkki »

Moi

Itse kaipailisin vähän samankaltaista neuvoa. Elikkä tarkoitus olisi asentaa -06 vectraan LED päiväajovalot niin, että valoja ohjaa hämäräautomatiikka. Minulla on automaattisesti tummeneva taustapeili ja jälkikäteen olen ostanut valokatkaisimen AUTO-asennolla, mutta sille ei ole vielä ohjelmallisesti tehty mitään. Osaatko Zafira sanoa onnistuuko tuon valokytkimen enablointi op-comilla, vai meneekö korjaamon tech2 hommiksi?
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei se taida (Astrassa ainakaan) ohjelmointia vaatia. Ja se valojen hämäräkytkin taitaakin olla sadetunnistimen yhteydessä, ei taustapeilissä.
uppokorkki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja uppokorkki »

Sadetunnistinkin autossa on, mutta jotain bittiä pitäis varmaankin siirtää koska ajovalot ovat auton käydessä aina päällä. Tarkoitus siis olisi, että valoisalla ne ovat pimeänä ja syttyvät vasta hämärässä.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin pitäähän siitä se ajovaloautomatiikka ohjelmoida pois.
Vastaa Viestiin