Opel Vectra A -89 C29NE huono tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Batman55
'Kadett'
'Kadett'

Opel Vectra A -89 C29NE huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Batman55 »

Mistä saisi ostettua "edullisesti" A-mallin -89 C20Ne 2.0 i Vectraan ILMAMÄÄRÄMITTARIN JA OHJAUSYKSIKÖN? Ja saako niitä enää ostettua.
Auto käy tosi huonosti tyhjäkäyntiä ja aattelin vaihtaa nämä osat.

Olemme yrittäneet löytää syytä siihen kun tyhjäkäynti on luokattoman huonoa. Tyhjäkäynti murikka vaihdettiin, mutta ei se tyhjäkäynti muuttunut miksikään.
En kehtaisi vielä "prässätä" autoa kun se muuten on melko hyvässä iskussa. Vaikka on siinä osia joita pitäis vaihtaa mutta ensin pitäis saada tyhjäkäynti jollekin järkevälle tolalle.

Moottorin vikavalo syttyi ja käytin sitä korjaamolla ja sanoivat, että kaasuläpän asennon tunnistin näyttäis olevan syynä. No vaihdoin sen, mutta ei se siitä kummennut valo jäi palamaan. Korjaamolla sanoivat, että nyt he eivät osaa enää sanoa missävika, voi olla johtosarjassa vika ja se on vaikeaa paikallistaa.
No minä otin Moottorin vikavalopolttimon pois kun se häiritsi ja en tiedä meneekö edes katsastuksesta läpi kun se palaa. Tietenkin kun vaihtaa kaikki osat niin voi tulla kuntoonkin mutta ei sekään ole mikään järkevä vian etsintä tapa.
Tosin auto on niin vanha, että on siinä kinttaalla, että hukkaan koko auton pois.
Uusissa autoissa on sitten se, että pitää heti viedä korjaamolle kun vika ilmaantuu. Tähän Vectraa voi kuitenkin itse jotain korjausta tehdäkin, itseasiassa olen käynyt korin läpi täysin ja se onkin puolin toisin kunnossa. Tv.jouko :oops:
Vastaa Viestiin