Omega A nykiminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Lesea
'Kapitän'
'Kapitän'

Omega A nykiminen

Viesti Kirjoittaja Lesea »

Ongelma siis semmoinen että, alkoi tuo omega nykimään kiihdyttäessä ihan kunnolla, vie myös bensaa varmaan vähä enemmän ja pieniä pamahduksia kuuluu välillä putkesta. Normaali kiihdytyksessä ajotietokone näyttää sinne 40 L / 100 km tietämille hetkellistä. Vikavalo ei pala ja tyhjäkäynti ja tasakaasulla ajo toimii melko normaalisti. Mulla olis aavistus tuosta josko olisi ilmamäärämittari hajonnut mutta olen ihan lähiaikoina luopumassa autosta ja en haluaisi siihen nyt ehjiä osia vaihdella enää. Haluaisin vain myydä auton ehjänä. Tulpat on uudet, samoin lämpöanturi. Mistäs vikaa lähtis etsimään ja mielellään jos keinoja sitten varmistaa osan viallisuus ennen kuin varaosakauppaan yritän tuolla vielä päästä?
Lancer evolution IV
Omega 3000 24v
tunturisusi
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega A nykiminen

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Minulla oli sama kärry, ja pari kertaa nykymisongelmaa

1. syy paskainen virranjakaja ( selviää nopsaan putsaamalla)

2. syy hajonnut sytkäkaapeli (selviää nopsaan vastusmittarilla)

Mutta en muista, että kumpaankaan ois liittynyt jättimäinen bensankulutus

Imuilmavuoto imusarjan tiivisteessä aiheutti minulla huonoa käyntiä ja jotain tussahduksi pakoputkessa
Lesea
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Omega A nykiminen

Viesti Kirjoittaja Lesea »

Kävin tänään tulpan johdot ostamassa ja vaihdoin, nykiminen loppui mutta ainakin ajotietokoneen mukaan bensa kelpaa edelleen normaalia paremmin. Jos en ihan väärin luule niin tämä taisikin mennä niin että ensin alkoi tuo bensa kelvata enemmän ja sitten viikon/kahden päästä alkoi vasta nykiminen. Nykiminen nyt kuitenkin ohi, ehkä käyn vielä virranjakajan kannen ostamassa niin sitä parempi. Kuulostellaan myöhemmin lisää ja kiitos tästä.
Lancer evolution IV
Omega 3000 24v
Vastaa Viestiin