Omega B 2.0 16V Vinkuu
Omega B 2.0 16V Vinkuu
Moi,
oon nyt tässä puolisen vuotta pähkäilly Omegan kanssa kun moottorin imupuolelta kuuluu kummallinen vinkuna. Vinkuna kuuluu sen verran lujaa että meinaa aiva korviin ottaa.
Egr-venttiili on poistettu käytöstä eli ei kuulu sieltä, kaasuläppäkotelon tiiviste on vaihdettu, tyhjäkäyntimoottorikaan ei ole syynä koska ääni kuuluu ilman tyhjäkäyntimoottoria, ilmastoinnin kompuraa ei ole koska ei ole ilmastointia, myöskään laturi, mikään sihlapyörä tai laakeri se ei ole koska on koitettu ilman laturinremmiä.
Vika on luultavimmin imuvuoto jossain, koska myös tyhjäkäynti seilaa välillä ja normaalisti pysyy siellä >1000rpm.
Auto kävi jo huoltamolla missä viaksi todettiin kaasuläppäkotelon tiiviste ja vinkuna oli hetken poissa, mutta pari kk sitten se alkoi taas. Vinkuna häviää kun painaa kaasua ja veto on päällä, mutta pikkuhiljaa tulee takaisin kun nostaa kaasun.
Jos jollain on neuvoja mitä vielä tarkastaa tai on kokemuksia, olisin kiitollinen!
oon nyt tässä puolisen vuotta pähkäilly Omegan kanssa kun moottorin imupuolelta kuuluu kummallinen vinkuna. Vinkuna kuuluu sen verran lujaa että meinaa aiva korviin ottaa.
Egr-venttiili on poistettu käytöstä eli ei kuulu sieltä, kaasuläppäkotelon tiiviste on vaihdettu, tyhjäkäyntimoottorikaan ei ole syynä koska ääni kuuluu ilman tyhjäkäyntimoottoria, ilmastoinnin kompuraa ei ole koska ei ole ilmastointia, myöskään laturi, mikään sihlapyörä tai laakeri se ei ole koska on koitettu ilman laturinremmiä.
Vika on luultavimmin imuvuoto jossain, koska myös tyhjäkäynti seilaa välillä ja normaalisti pysyy siellä >1000rpm.
Auto kävi jo huoltamolla missä viaksi todettiin kaasuläppäkotelon tiiviste ja vinkuna oli hetken poissa, mutta pari kk sitten se alkoi taas. Vinkuna häviää kun painaa kaasua ja veto on päällä, mutta pikkuhiljaa tulee takaisin kun nostaa kaasun.
Jos jollain on neuvoja mitä vielä tarkastaa tai on kokemuksia, olisin kiitollinen!
Re: Omega B 2.0 16V Vinkuu
Mulla alko samanlainen ongelma kun imusarjan tiiviste sekä se 2mm huohotus reikä kaasuläppäkotelossa putsattiin. Onko tähän vinkumiseen keksitty ratkaisua?
Mulla oli aivan vastaava vika x1.8xe koneessa.
Katoppa viestiketjun viimeistä viestiä jossa ongelma ratkaistiin:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=246623
Sumuta sinne EGR:n alle kannen päätyyn pilottia ja jos käynti muuttuu niin tässä on varmaan ratkaisu. 2.0 koneessa käsittääkseni on samanlainen tämä systeemi.
Sumuta sinne EGR:n alle kannen päätyyn pilottia ja jos käynti muuttuu niin tässä on varmaan ratkaisu. 2.0 koneessa käsittääkseni on samanlainen tämä systeemi.
Mulla kanssa vuoti sieltä kytkimen puoli päästä se koppa. Sen löytää myös kädellä kokeilemalla milloin muuttuu ääni.
Joo kyllä vaikuttas olevan sama vika, minkähänlainen homma tää on tehä omegaan, joutuuko peräti moottorin irrottamaan vai pääseekö käsiks jostain?omega2016 kirjoitti:Mulla oli aivan vastaava vika x1.8xe koneessa.
ei se mikään iso operaatio ollut. hankalinta oli saada se vanha tiiviste puhdistettua sieltä kannen päästä pois.
Eli se mihin puola ja egr kiinnittyy niin sen "mötikän" ja kannen välinen tiiviste uusille, vai onko siel joku toinenki tiiviste? Mikäs tämän tiivisteen nimi on että tulee oikea tiiviste motonetistä 
Nimeä en muista mutta ei motonetistä tainnut löytyä ollenkaan kun kävin kyselemässä. Ostin merkki liikkeestä.