Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vilkaisin Opelixini paisuntasäiliöön. Vesi oli ruskeata, kuin ruosteessa.
Olen kuullut, että on olemassa ruskeita pakkasnesteitä. Olisiko kyse sellaisesta vai miksi neste on ruskeaa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: marttikos on 2003-08-29 13:07 ]</font>
enpä ruskeasta uudesta nesteestä ole kuullut
Vihreästä ja punaisesta kyllä,,kauan koneessa pyörinyt neste tuppaa värjäytymään
ruskeaksi,,,koska olet viimeksi ne vaihtanut?
Eikös tää "tavallinen" eli vihreä oo monoetyleeniglykolia ja rusehtava propyleeniglykolia?
Muistelen et tää rusehtava olis tarkotettu uudempiin moottoreihin...?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Punaruskeata mömmöä ainakin intissä kaadettiin zileihin, että ei hirveän uusista vehkeistä ollut kyse Kunhan sen muistaa, että ei mene sekoittamaan noita keskenään niin nou hätä.
Ainakin uudemmissa Volkswageneissa ja Skodissa on käytettävä tuota punaista pakkasnestettä kannentiivisteen takia. Vanhanmallinen pakkasneste pilaa kannentiivisteen ja se alkaa vuotamaan.
Jaa ei minun ooppelissa ainakaan punaista ole ja vm.-99. Olenko ihan väärässä mutta eikös tuo punainen neste ole tarkoitettu erityisesti alumiinikansia varten??
On 2003-08-30 09:34, L@te wrote:
Jaa ei minun ooppelissa ainakaan punaista ole ja vm.-99. Olenko ihan väärässä mutta eikös tuo punainen neste ole tarkoitettu erityisesti alumiinikansia varten??
Se tuli Opeleihin vast vuonna 2000 käyttöön...mut ei kuitenkaan kaikkiin -00 mallisiin.
En uskoisi et vain alukansia varten, mut mene ja tiedä...
Valukansia tosin ei pahemmin valmisteta h-autoihin enää...tietääkseni...