Tuuletin lakkasi toimimasta.
Tuuletin lakkasi toimimasta.
Nyt kaivattais apua (neito hädässä)..mun 96- B vectrasta lakkas tuuletin toimimasta. Lueskelin täältä et johdoissakin vois olla vikaa..joten en haluais suorilta ostaa uutta tuulettimen moottoria, saatika maksaa korjaamolle mansikoita vanhan ja arvottoman, mutta rakkaan auton korjauksesta
Osaisko joku Treella auttaa?? Itse osasin tarkistaa vain sulakkeen 
Viimeksi muokannut Rookeri, 19 Elo 2013, 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko korjattu.
Syy: Otsikko korjattu.
Re: Apua..
Tai osaisko joku neuvoa miten osaisin sen itse vaihtaa? Mielellään kuvien kera 
siis, eikö auton puhallin toimi vai flexti ?
Dear Iceland, we said "send cash" not "ash."
Oliko mitään oireita ennenkuin tsippas lopullisesti....
-Ääntämistä
-Ei lähtenyt aina pyörimään vaan esim. kojetaulun koputtelulla heräilee
Varsinkin jos tuota ääntämistä ollut niin se puhaltimen moottori on rikki mennyt.
Mulla piti semmosta ulinaa ja välillä haisi sähkönkäry kabiiniin asti ennenku kuoli lopullisesti.
Purkamolta hain toimivan ja toimi ainaki sen aikaa mitä sen aikainen auto mulla oli(3vuotta).
Ja ainakin b-vectraan tuo puhaltimen moottori on helppo vaihtaa.
-Ääntämistä
-Ei lähtenyt aina pyörimään vaan esim. kojetaulun koputtelulla heräilee
Varsinkin jos tuota ääntämistä ollut niin se puhaltimen moottori on rikki mennyt.
Mulla piti semmosta ulinaa ja välillä haisi sähkönkäry kabiiniin asti ennenku kuoli lopullisesti.
Purkamolta hain toimivan ja toimi ainaki sen aikaa mitä sen aikainen auto mulla oli(3vuotta).
Ja ainakin b-vectraan tuo puhaltimen moottori on helppo vaihtaa.
Ei oireillu mitenkään..ei kuulunu mitään ylimääräisiä ääniä eikä ollu mitään hajuja tai katkuja. jos jotain ni musta tuntu et siinä alkoi teho hiipua..tai sit se teki lopuks sen et toimi vaan suurimmalla nopeudella. En kiinnittäny siihen niin paljo huomioo kun kesä on ollu tosi lämmin, eikä siitä oo tuulettimesta oo oikein koskaan ollu suurempaa hyötyä kesäkuumalla. Ilmastointia ei siis ole. Mut nyt se siis kuoli kokonaan, ei pihaustakaan millään nopeudella.
Leepu-83 kirjoitti:Ei oireillu mitenkään..ei kuulunu mitään ylimääräisiä ääniä eikä ollu mitään hajuja tai katkuja. jos jotain ni musta tuntu et siinä alkoi teho hiipua..tai sit se teki lopuks sen et toimi vaan suurimmalla nopeudella. En kiinnittäny siihen niin paljo huomioo kun kesä on ollu tosi lämmin, eikä siitä oo tuulettimesta oo oikein koskaan ollu suurempaa hyötyä kesäkuumalla. Ilmastointia ei siis ole. Mut nyt se siis kuoli kokonaan, ei pihaustakaan millään nopeudella.
Jos teho hiipui hiljalleen ni vaikuttais kyllä siltä, että se moottori on vaan tullut elämänsä loppuun.
Re: Tuuletin lakkasi toimimasta.
Jari79 kirjoitti:Kuvia kehiin, niin apua löytyy
Niinpä..kuva mistä?? Missä se tuuletin edes sijaitsee?

Konehuoneen puolelta tuulilasin alareunasta pääsee siihen käsiksi.Leepu-83 kirjoitti: Missä se tuuletin edes sijaitsee?![]()
Tuolta löytyy suht selkeä purkuohje siihen. http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=51&p=1691930
Vectra C Opc-line 1.9 Cdti -08
Exät: Vectra B2 2.0 Sport -99, Omega b 2.0 - 95
Exät: Vectra B2 2.0 Sport -99, Omega b 2.0 - 95
ItsestäLeepu-83 kirjoitti:Niinpä..kuva mistä?? Missä se tuuletin edes sijaitsee?![]()
Nyt on sisäinen blondi hieman sekasin..soitin päivällä korjaamoihin ja sieltä sanottiin et se ois hanskalokeron alla..ja nyt täälä et se ois konehuoneen puolella??
Mulla oli ainakin 2.0 16v b-vectrassa tuulilasin "alla" se moottori, eli konepelti auki, tiiviste irti siitä kaukalon etureunasta ja tuulilasin alaosasta se kaukalomuovi pois(vaatii pyyhkimen varsien irrotuksen) ja sen muovin ku on saanu irti niin moottori näkyy leveys suunnassa keskellä ja lähti helposti poiskin. Se on helppo työ vaihtaa tuohon.
Pyyhkimen varret on 13mm kannalla olevilla muttereilla kiinni, nitkuttelemalla kantsii ottaa pyyhkimen varret pois niin ei mee boori vituiksi.
Niin joo ja ehjän käytetyn puhaltimen moottorin voit löytää myös tämän foorumin myydään osia osiosta yksityiseltä halvempaan hintaan kuin purkaamon vastaava joka on myös käytetty.
Niin joo ja osan ostossa sun pitää tietää autosi merkki,malli ja ilmastoimattoman mallin, ku niis tais olla jotain eroja.
Pyyhkimen varret on 13mm kannalla olevilla muttereilla kiinni, nitkuttelemalla kantsii ottaa pyyhkimen varret pois niin ei mee boori vituiksi.
Niin joo ja ehjän käytetyn puhaltimen moottorin voit löytää myös tämän foorumin myydään osia osiosta yksityiseltä halvempaan hintaan kuin purkaamon vastaava joka on myös käytetty.
Niin joo ja osan ostossa sun pitää tietää autosi merkki,malli ja ilmastoimattoman mallin, ku niis tais olla jotain eroja.
ja sama pätee 1,6 B vectraan -96?