Omega vm98 2.0 dti käyntiongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Artsihanse
'Agila'

Omega vm98 2.0 dti käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Artsihanse »

elikkäs alko tossa muutama päivä sittte tekemään semmosta tuo että kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasasesti ja ottaa kierroksiaki noin 5-10 sekunnin ajan ja sammuu sitten iha yhtäkkiä ja sitte pitää startata joku 10-20 sekuntia nii lähtee käyntii. alkaa huolettaa että jättääköhän se sitte joskus kokonaan lähtemättä käyntii nii haluttais vika korjata ennen sitä. kellään tietoa mistä voi johtua.?
esu
OCF Member 2017
Viesti:

Re: Omega vm98 2.0 dti käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja esu »

Taas kuulostas ilmavuodolta.
Käyntiin lähties käy niin kauan että suodatin kotelo tyhjä,sit loppuu polttoaine ja sammuu.
Josta johtuu pitkä starttaus/uudelleen käyntiin lähtö.

Vaihda ensi tilassa Suuttimien Paluuletkut.

Suodatin kotelon tiivisteetkin jos huonosti tai huono/vanha,niin herkkä vuotamaan.

E: älä starttuuta putkeen 10 sekkaa.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Artsihanse
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Artsihanse »

Juu pitääpä alkaa katteleen toi josko se vika löytyis sieltä. joku asentaja tuossa mainitsi mulle että egr-venttiili voi olla jumittunu auki ja saattaa aiheuttaa ongelmia ja toiset taas heittäny jälki hehkutuksen vikaa että lopettais liian aikasin hehkutuksen.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No jos kerran asentajan neuvot jo löytyy miksi kysyä täältä?Neuvoista olen kyllä aivan toista mieltä.
Artsihanse kirjoitti:Juu pitääpä alkaa katteleen toi josko se vika löytyis sieltä. joku asentaja tuossa mainitsi mulle että egr-venttiili voi olla jumittunu auki ja saattaa aiheuttaa ongelmia ja toiset taas heittäny jälki hehkutuksen vikaa että lopettais liian aikasin hehkutuksen.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Vastaa Viestiin