Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli värkki tekee semmoista että kylmänä kun käynnistää kierrokset noin 2000rpm ja kun polkaset kaasua ja kun hellität niin kierrokset tippuu noin 500rpm:ään ja seilaa sen ja tonnin välis tai sitte sammuu kokonaan. Lämpimänä myös jää välillä seilaamaan 500 ja tonnin väliin, sekä jää myös silloin tällöin esim 4000rpm:än ja 4500rpm: väliin, myöskin välillä jos tulet esim: liikenne valoihin ja painat kytkimen pohjaan niin sammuu? Missä vika? Olen putsannut noin 4kk sitte tyhjäkäynti moottorin ja tos viikko sitte ilmamäärämittarin. Mitenköhän sais sen ilmamäärämittari kotelon irti hienosti vaikkakin se on "sinetöity". Kaveri meinas et jos se olis jotenkin sieltä esim. Hapettunu? Mielestäni myös kaasuläppä toimii ok?
Onko kellää ollu samanlaisia vikoja?
Niin ja siis eli auto gsi kadett 2.0 16v(20xe)
veikkaan että ei o mitään vikaa siinä ilmamäärämittarissa
kukas sen on oikein liimannu eihän sitä saa enää sitte ikinä irti ?
onko maa johto koneen ja rungon välissä kunnossa ?
Mulla oli sama vika, mut eri autossa. Kaasuläpän asentotunnistin oli rikki. Ostin romuttamolta käytetyn, maksoin muistaakseni 20e ja sen jälkeen toimi ihan normaalisti.
Niin ja silloinen auto oli Sierra 2.0i DOHC
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rieskale on 2003-08-31 23:39 ]</font>
tuon kaasuläpän asentotunnistimen pystyy mittaamaan helposti, mittari ohmi alueella kiinni ja "painaa" kaasun pohjaan, pitäisi kasvaa tai laskea vastusarvon tasaisesti (ei muista)
Epäilen myös tyhjäkäyntimoottoria, tai paremalla onnella ilmamäärämittarin ja SFI-kotelon välinen haitarikumi on rikki. Mulla oli tuollainen samainen vika ja hain Metroautosta uuden haitarikumin (11€) ja vika korjaantui.