Moottorivalo syttyi ja auto sammui ajossa!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jyrki68
'Agila'

Moottorivalo syttyi ja auto sammui ajossa!

Viesti Kirjoittaja Jyrki68 »

Mikähän moinen vika? Mulla on kyllä jossakin vehkeet kattoo vikakoodit ku vaan löydän ne jostakin. Ajattelin vaan, että jos joku tietäis jotain vastaavasta oireesta. Ajelin kaikessa rauhassa Valtatie 8:a Kokkolaanpäin, ku yhtä äkkiä sytty moottorivalo ja auto sammui välittömästi. Hetken päästä tien vieressä oltuani, yritin uudestaan käyntiin ja lähti melkein heti ja valo sammui. Matka jatku taas onglemitta ja oon ajanu muutaman sata kilsaa nyt sen jälkeen eikä moista oo vielä näkyny. Tietenkin! Tuli se kerran ja tulee varmasti vielä uudestaan. Auto on Astra farmari 1,6 100heppanen x16xel -96 :what:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Moottorivalo syttyi ja auto sammui ajossa!

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Virtalukon pohja tai bensapumpun rele.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Jyrki68
'Agila'

Kiitos vastauksesta! Täytyy kattella. Onko se bensapumpun rele ratin alla?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tuommonenkin voi olla vikana: Field Remedy: 0925
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a#p1424892

Rele on repsikan jalkatilassa muovipaneelin takana, hanskalokeron alla.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Jyrki68
'Agila'

Kiitos! Edellinen omistaja on laittanu veneakun? Marine Maintanaince free??? Kumminkin kone käy erittäin hyvin! Ei mitään venttiiliääniä tai muuta tyhjäkäynnillä. Ainut mistä vois sanoa on kylmäkäynti, se on pikkusen epätasaista. Loppuu kyllä heti ku kone on lämmenny. Eikä tota vikaa oo tapahtunu sen kerran jälkeen vielä. Kyllä se sieltä vielä tulee ihan varmasti, ku tuli jo kerran. Entinen omistaja ei tietenkään viittiny olla sen verran rehellinen, että olis sanonu tommosesta. Minä kattelen kumminkin maadoitukset ja releet ensin heti ku kerkeen.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Niin tai vaikka akunkenkä löyhällä..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
ruoho666
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ruoho666 »

Jyrki68 kirjoitti:Mikähän moinen vika? Mulla on kyllä jossakin vehkeet kattoo vikakoodit ku vaan löydän ne jostakin. Ajattelin vaan, että jos joku tietäis jotain vastaavasta oireesta. Ajelin kaikessa rauhassa Valtatie 8:a Kokkolaanpäin, ku yhtä äkkiä sytty moottorivalo ja auto sammui välittömästi. Hetken päästä tien vieressä oltuani, yritin uudestaan käyntiin ja lähti melkein heti ja valo sammui. Matka jatku taas onglemitta ja oon ajanu muutaman sata kilsaa nyt sen jälkeen eikä moista oo vielä näkyny. Tietenkin! Tuli se kerran ja tulee varmasti vielä uudestaan. Auto on Astra farmari 1,6 100heppanen x16xel -96 :what:
Kampiakselin tai nokka-akselin -tunnistin. Vikakoodit näyttää molempia. Itsellä teki colibri samaa, vaihdoin molemmat anturit mutta vika oli vain nokka-anturissa. Mututuntumalla muistelen että jos vika nokassa niin antaa vikakoodit molemmista (fiksummat oikaiskoon?)

Enivei itsellä teki juuri tuollatavoin ja todella harvoin ensin, mutta pahenee ajan kanssa. BTW älä osta motonetin antureita! ne ei toimi näissä, eli älä tee samaa virhettä kun minä ja monet muut :D
Opel Astra J A20DTH -11 Sport Tourer
Opel Astra J A20DTH -10 Sport 5-door
+ monta ooppelia osina hyllyssä :peukku:
Vastaa Viestiin