P19 & C18XEL kampuran anturista opittua

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

P19 & C18XEL kampuran anturista opittua

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Tulihan se mullekin vastaan se pahamaineinen P19 ... onhan autolla jo 350000 ajettukin ja johdon reitistä päätellen anturikin alkuperäinen, kuka hullu sen viitsis sinne moottorin kannakkeen alle virittää uudestaan :) Mutta ... no itse anturihan olisi ehjä, mutta johtohan siitä on paskana. Mun tapauksessa tilanne on niin huono, että vaikka jo sahailin anturistakin osan pois, ei ehjää eristettä enää löydy jotta voisi johtoa luotettavasti uusia, mittaamalla kuitenkin pystyy toteamaan että resistanssi sieltä päästä löytyy vaikka johdon toisesta päästä mitaten kaikki johtimet yhdessä. Mitä opimme tästä ... kun se eriste alkaa murentua niinkuin mullakin tässä oli jo pitkään ollut näkyvissä, saattaapi tuo hyvinkin olla korjattavissa jos sopivaa johtoa löytyy ja työkalut pysyy käsissä. Mun tapauksessa liian myöhäistä. Mutta kannattaa muistaa ettei se anturi aina ole kaputt vaikka siltä näyttääkin, homma voi hoitua muutaman euron tarvikkeilla jos vaan on ajoissa liikkeellä.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Vastaa Viestiin