Ascona C:n pakosarjasta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Opelasco
'Diplomat'
'Diplomat'

Ascona C:n pakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Opelasco »

Nyt on pakko laittaa tälläinen kysymys... Eli onko C-Asconoiden koneessa pakosarjassa alunperin pinnapultit... Vai pelkät pultit, joilla etuputki kiinnitetään pakosarjaan?... Minä en ole tavannut muuta kiinnitys tapaa tässä kohtaa C-Asconoissa, kuin että etuputki on pulteilla kiinni pakosarjassa...
Uudemmissa Opelin koneissa olen tavannut, että etuputki on muttereilla kiinni, ja täten siis on pakosarjassa pinnapultit (B-Omega Ecotec moottori esimerkiksi)...

Tämä kysymys siis sen takia nyt... Kun minulle väitettiin,että... "C-Asconassa olis alunperin pinnapultit pakosarjassa" :roll: ... Minulla itsellä on 3KPL täydellisiä C-Asconoita tällä hetkellä, ja näissä kaikissa on etuputki PULTEILLA kiinni pakosarjassa.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Ascona C:n pakosarjasta

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla on sellainen muistikuva 16SH, 18E ja C20NE -koneisista C-Asconista, että niissä oli juuri pultit etuputken ja pakosarjan liitoksessa.

Pinnapultit on ollut ainoastaan pakosarjan kiinnitykseen kanteen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
kelkkasilli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kelkkasilli »

etuputki on alunperin kiinni pultilla..kierteet on siinä pakosarjan puolen laipassa itessään eli ei tarvi erillistä mutteria..tuunatut tapaukset erikseen..siellä voi olla vaikka nippusiteitä :D
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Joissain on kaksi pinnapulttia ja kaksi pulttia. Mutta ne taitaa olla uudempia, tai vanhempia...

Itelle on tullut vain pinnapulttiversioita vastaan. Tosin siinäkin tapauksessa on pakosarjassa kierteet. Täytyyhän sen pinnapultinkin kiinnittyä johonki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Munkin pielestä siellä on tavalliset pultit, jotka katkeaa herkästi irrotettaessa ja ainoa tapa tais silloin olla porata reijät läpi kolmesta ja laittaa pulttimutteriviritys.. :roll:
"C-Asconassa olis alunperin pinnapultit pakosarjassa", tolla tietysti tarkoitettiin sitä pakosarjan liitosta kanteen, joten kaikki oli oikeassa..
Vastaa Viestiin