Aihe2. Auto Vectra B 1,6 XEL VM-96 Autolla oli ajettu kun ostimme sen, 77 000km ja huomasin että auto alkoi naksuttamaan noh, autossa ei ollu öljy laisinkaan. No auto takaisin liikkeeseen jossa he korjasivat auton hoonasivat ilmeisesti venttiilit, jonka jälkeen vaiohtoivat öljyt koneeseen. tämän jälkeen autolla oli ajettu vain n.4000km kunnes öljyt taas olivat loppuneet lisäsin öljyä litran ja olen jatkanut samaa rataa noin 1-2kk:n välisinä aikoina öljyt loppuu ja joutuu lisäämään öljyä mistähän voisi johtua tuommoinen öljynmäärän syönti?
Huomiovalot ja hirveä öljynsyönti?
Aihe1. Elikkäs, Olen huomannut ettei autossani ole minkäänlaista HUOMIOINTIA öljyn/bensan loppumisen suhteen, eli siis mittariston varoitusvalot eivät syty jos öljy taikka bensa ovat lopussa. Missäköhän syy?
Aihe2. Auto Vectra B 1,6 XEL VM-96 Autolla oli ajettu kun ostimme sen, 77 000km ja huomasin että auto alkoi naksuttamaan noh, autossa ei ollu öljy laisinkaan. No auto takaisin liikkeeseen jossa he korjasivat auton hoonasivat ilmeisesti venttiilit, jonka jälkeen vaiohtoivat öljyt koneeseen. tämän jälkeen autolla oli ajettu vain n.4000km kunnes öljyt taas olivat loppuneet lisäsin öljyä litran ja olen jatkanut samaa rataa noin 1-2kk:n välisinä aikoina öljyt loppuu ja joutuu lisäämään öljyä mistähän voisi johtua tuommoinen öljynmäärän syönti?
Opel Vectra B 1.6i 16v
Voi siinä myös olla öljyrenkaat loppu. Omaani tein juuri remontin, kaikki öljyrenkaat huonot ja kahdessa männässä kevyet leikkaumajäljet. Kyseinen kone vei öljyä reilu 0.6l/1000km.On 2003-09-03 16:15, omega mtj wrote:
Venttiiliohjuri kumit loppu tyyppivika. Hae searchillä lisää tietoa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jere on 2003-09-03 18:37 ]</font>
Ainakin calibrassa on merkkivalo öljyntasollekkin.Ja oma c20ne kone söi 1L/1000km öljyä.No kansi auki ja kaikki pakopuolen ohjurinkumit oli ohjurin päällä tai rikki.Sekä myös ohjurit oli väljät.Kansi kävi yhdellä pajalla jossa vaihtoivat ohjurit ja työstivät pakopuolen venttiilit ja istukat.Koneen laitoin tänään kasaan ja ei ainakaan enää tupsauttanut savupilveä kun käynnisti konetta.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
On siellä koneessa vielä n. 3 litraa öljyä sen jälkeen, kun mittatikku ei kastu.. Ja patongeissahan on ihan öljymäärän mittari, mikä kertoo, kun öljy alkaa vähentyä..On 2003-09-03 15:35, Koso wrote:
Aihe1. Elikkäs, Olen huomannut ettei autossani ole minkäänlaista HUOMIOINTIA öljyn/bensan loppumisen suhteen, eli siis mittariston varoitusvalot eivät syty jos öljy taikka bensa ovat lopussa. Missäköhän syy?
Kuten aiemmin jo mainittiin, venttiilien ohjurikumit kannattaa uusia..