Ongelmia tulppien kanssa (C20NE)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

Kyseiseen koneeseen olen etsiskellyt tietoa käypäsistä tulpista, koska tarkoituksena olisi hankkia hieman vakio tulppaa kylmemmät tulpat koska konetta on hieman "piristetty(kansi portattu+laskettu+virinokka+yms.)". Ongelma on siinä että eri lähteistä saa eri tietoa koneeseen käypäsistä tulpista. Eli lähinnä lämpöarvo vaihtelee ilmoittajasta riippuen. Autodatassa ja boschin kirjassa tulpan lämpöarvo 8 kun taas Opelin tekninen käsiskirja kertoo boschin tulpan lämpöarvoksi 6. Mitä lähdettä pitäisi uskoa? Itse olen kallistumassa tuohon 6 lämpöarvon tulppaan, mutta mielessä on käyny myös 5 tulppa. Onko kokemuksia millä tulpalla pelaa parhaiten vakio kuosissa oleva kone?
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

Pitäisikö vastausten tulvasta päätellä ettei kukaan käytä sytytystulppia C20NE koneessa?
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Jep Jep.
Se on vähän kokeiluhommaa mitkä tulpat pelittäisi kunnolla.
Voipi olla että esim Boschin taulukon mukainen 4 kärkinen tulppa toimii aivan hyvin,jos taas ei niin sitten kokeiltava
pykälää viileämpää tulppaa.
Meillä on 2.0NE Asconassa nämä Boschin nelikärkiset tulpat tyypiltään WR 78 X
Eikä ole valittamisen aihetta ilmennyt.
Ei muuta kun kokeilemaan...
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

muistan, että 20 ohc:ssä käytetään Boschin 7 lämpöarvoista tulppaa. Jos on todellista tarvetta (korkea viritysaste ja kova käyttö) niin kokeile 5:sta tai 6:sta, ne ovat kylmempiä.
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

turbobliz: C20NE koneeseen on tosiaan ehdolla boschin kirjoissa ja autodatassa tuo 8 lämpöarvon tulppa ja Opel ilmoittaa lämpöarvoksi 6. Seiska on boschin kirjan mukaan 20seh koneeseen
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Epäilen tuota Opelin ilmoittamaa arvoa vääräksi. En usko, että tuota tulppaa kannattaa muuttaa astetta enempää kylmemmäksi missään tapauksessa. Katu-turboissakin 1-2 numeroa kylmempi pitäisi riittää aina, minun kokemuspiirini mukaan.. voin olla väärässäkin (?).
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Jos joku muistaa tai tietää jotain siitä mikä esim. valmistajan NGK tulppa olis sopiva C20NE koneeseen niin vois vähän valaista kun nyt olis ekaa kertaa tulppien vaihdon aika minun omistajuuteni aikana. Huoltokirjaa tai mitään muutakaan ei nyt tähän hätään löydy eikä ole varmuutta onko noi tulpat mitkä siellä nyt on ollu niin oikeat. Elikkäs mitä sytytystulppia käytätte 8V Calibrassa/8V Vectrassa C20NE koneessa?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos ihan vakioon koneeseen tulppia kaipailet,niin painele varaosaputkaan ja sano mihin autoon/koneeseen tulossa.
Tiskin alta löytyy kyllä tulppatoimittajien taulukot,mistä näkee.
Vastaa Viestiin